Nådestrømmen

Dette er tankene bak det blomsterpyntede korset – fortalt av Hilde Synnes Drønen på drive-in-gudstjenesten i dag.

Det tomme korset. Symbolet på Jesus seier over døden og hans store kjærlighet til deg og meg. Det er symbolet på Guds uendelige nåde som han lar strømme over oss.

I nådestrømmen fra korset finner vi Friheten og kilden til Gleden.

Kong David skriver i Salme 36 om å drikke av Gledesbekken

Og Jesus sier i Johannesevangeliet kap 4:
Den som drikker av det vann jeg vil gi skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv!

Tenk at nådestrømmen og gledesbekken kan følge hver enkelt av oss der vi er, bli en kilde inni oss som vi bærer med oss i hverdagen, hjemme og der vi møter andre mennesker.

Da kan vi risikere at det spirer og gror, ja at det vokser vakre blomster i sporene der du og jeg vandrer!

Må Gud velsigne deg med sin rike nåde og sin dype glede. Må Gud velsigne deg med sin kraft og akkurat det du trenger her og nå!

Må fredens Herre selv gi dere fred, alltid og på alle måter. Herren være med dere alle!