Misjon

Menighetens misjonsengasjement

Farsund Misjonsmenighet er en misjonsmenighet i ordets beste betydning. Særlig står arbeidet i Colombia menighetens hjerte nært.

Menigheten har i alle år aktivt støttet ulike typer misjonsarbeid, både gjennom Misjonsforbundets ytremisjonsarbeid og misjonsvirksomhet som går ut fra lokalmenigheten.

I en årrekke har menigheten støttet forbundets arbeid i Colombia. Særlig arbeidet til Kirsten og Svein Watne i millionbyen Barranquilla har stått i fokus. Ekteparet Watne var i flere år medlemmer av Farsund Misjonsmenighet – før de flyttet til Kristiansand høsten 2009. Mens de selv var aktive i felten holdt de forsamlingen oppdatert om utviklingen i nybrottsarbeidet som de selv startet i 1992.

I Barranquilla startet ekteparet Watne opp fire menigheter som nå er selvgående med lokal ledelse og pastor. Arbeidet til Misjonsforbundet i denne byen omfatter også drift av fire barneskoler, samt annet sosialt arbeid.

Misjonsforbundets arbeid i Barranquilla støttes fortsatt økonomisk fra menigheten vår. Du kan lese mer om dagens arbeid i den colombianske kystbyen på Misjonsforbundets nettsider her.

Les mer om Misjonsforbundets generelle arbeid i Colombia her. Lenke til hele Misjonsforbundets misjonsarbeid finner du her.