Her er vår nye ungdomspastor

Jan Erik Lerbrekk Ødegård (23) er vår nye ungdomspastor.

Jan Erik er fra Varhaug på Jæren og er ferdig nyutdannet bachelor innen teologi ved Ansgar Høyskole. Fra i høst skal han jobbe med unge og ungdom i menigheten vår i halv stilling. Ved siden av skal han tar Master i teologi på deltid ved Ansgar Høyskole.

Jan Erik Lerbrekk Ødegård (23) er vår nye ungdomspastor.

Etter å ha gått på disippel-linja på Ansgar bibelskole i skoleåret 2017/2108, gikk han videre på bachelorstudiet i teologi med fordypning i bibelitenskap, men han tok også ekstra fag i praktisk teologi, fordi han også syns det er interessant. Om du kjenner igjen ansiktet hans, er det trolig fordi du husker ham fra teamet fra Ansgarskolen som hadde praksis i menigheten vår i 2017/2018. er var han blant annet sammen med vår tidligere ungdomsarbeider Lill Katrin Island.

23-åringen ser fram til å bli kjent med ungdommene våre og å ta fatt på arbeidet med og sammen med dem, men gleder seg også til å bli kjent med hele menigheten. Benytt sjansen til å møte ham allerede på oppstartsgudstjenesten denne søndagen.

Jan Erik skriver blant annet dette om seg selv:

«Personlig har jeg et stort hjerte for at mennesker skal få møte, kjenne og vokse i tro på Jesus. Jeg ønsker at flere skal få erfare håpet, freden og kjærlighet man kan finne hos Jesus. Så brenner jeg for at mennesker skal komme i en dypere relasjon med ham, både i sitt hjerte og i praksis. Jeg ønsker at mennesker skal erfare at den kristne tro er ekte, at den omfavner alle livets dimensjoner og faser. Selv om livet og troen kan være vanskelig å forstå sammenhengende, tror jeg det fortsatt er sant, og at det er det beste for hvert menneske å lære Jesus å kjenne. Jeg har nok et spesielt hjerte for å møte mennesker der de er i livet, og ikke prøve å late som det er noe annet. Dermed trives jeg veldig med å høre menneskers historier, og lære dem å kjenne.»

Før han begynte på Ansgarskolen tok Jan Erik videregående på den kristne internatskolen Drottningborg i Grimstad. Han har erfaring fra KRIK-arbeid, lovsangsteam, korband, lyd- og bildeteknikk, møteledelse og andaktsholding. De siste årene har han vært aktiv i tjeneste på Touchpoint Kristiansand i Randesund Misjonskirke. Fra høsten 2018 var han også med å starte opp ungdomsarbeidet i Justnes Misjonskirke i Kristiansand. Der deltok han også i barnekirka og ledet lovsang. Han har også forkynt Guds ord i ulike sammenhenger i Kristiansand de siste årene, blant annet i Vågsbygd Misjonskirke, Lund kirke og på Ansgarskolen.