Drevet av sult!

«Sulten får en arbeidskar til å slite, hungeren driver han fram.» Ordspråkene 16:26

Av pastor Maria Morfjord

Jeg forestiller meg at kong Salomo ofte satt i et vindu på et høyt sted i slottet, et sted med god utsikt over by og land. Han observerte sikkert mye av slitet utenfor slottet.

Jeg vet knapt hva det vil si å virkelig slite for å få nok mat på bordet.

Men jeg vet hva det vil si å være sulten. Sulten på at mennesker skal bli kjent med Jesus. Det driver meg fram. Samtidig er det ikke alltid jeg føler den sulten. Da blir det jeg holder på med en rutine av oppgaver som skal gjøres. Men når jeg er sulten – da er det en ekstra motor som driver meg.

Nå er det oppstartsfase og mange ting som skjer på én gang. Vi er heldige i Misjonskirka som har mange som drives av en sult etter at mennesker skal bli kjent med Jesus!

Lørdag og søndag samles vi i Misjonskirka til menighetsweekend. Vi er glade for å Markus Kvavik som taler. Eget opplegg for barn og betweens sammen med Lill Katrin Island og Maria Morfjord. Vi gleder oss til å se dere!

Her skal du få en kort oversikt over barne- og ungdomsarbeidet i Misjonskirka, for det er ikke så rent lite:

Tirsdag var det kick-off for between-gruppene. 27 betweenere og 6 ledere var samlet til en felles fest. Vær med å be for den splitter nye betweengruppa som starter for 5.klassejenter! Betweenerne samles i forskjellige vennegrupper annenhver uke.

Band-myldring (5.-10. klasse) er på tegnbrettet for tiden og vil starte opp løpet av september. Her kan alle som spiller et instrument eller er interessert i lydteknikk få prøve seg på samspill og lære å styre lyd. Noen av de eldre ungdommene vil hjelpe til og eventuelt dele opp i grupper.

Annenhver onsdag, med start 4. september, blir det Slush: Ungdoms Alpha for 8.klassinger. Vær med å be om at mange 8.klassinger kommer med på dette. I denne alderen begynner de å bli veldig opptatte med mye, samtidig som det er nå troen begynner å prøves. Takk til «sultne» ledere som ikke ville slippe de gryende ungdommene, men være der for dem når det er viktig.

I år har vi 5 konfirmanter og en solid flokk med ledere rundt dem. Det er en fin miks av ungdommer fra menigheten og ungdommer som ikke har tilknytning til menigheten fra før. Be for dem, spesielt siste helga i oktober når det er konfirmantleir.

Safari er det nye navnet til fjorårets Åpent Hus. Det er ungdommenes møte, hvor det er lovsang, forkynnelse, café og sosiale påfunn. Det er nå flyttet til annenhver fredag. Vær med å velsign dem til å være et samlingssted for alle ungdommer i Farsund.

Connect er nettverket for ungdommene fra 10. klasse og opp, som har bestemt seg for å følge Jesus og er klar for litt større forpliktelse, dypere vennskap, undervisning og utfordringer. De samles nå annenhver onsdag og vil ha en tjeneste i menigheten motsatte annenhver uke.

Gudstjenestene med søndagsskole og between vil nå ha felles tema i forkynnelsen. Vi skal helt tilbake til skapelsen, begynnelsen av Bibelen, og følge noen utvalgte historier i kronologisk rekkefølge. Alle (ja, også de voksne) tar utgangspunkt i den samme bibelfortellingen, og det gjør det ekstra spennende å prate sammen under kirkekaffen/-saften på tvers av generasjonene! Bibelleseplan med utgangspunkt i disse temaene kommer 😉

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».