Å være til disposisjon

Jeg har et ønske om å være til disposisjon for de som har bruk for meg.

Thore Tellefsen, blogg, seniorpastor

Seniorpastor Thore Tellefsen.

Aller først vil jeg stå til disposisjon for Jesus Kristus. Han har sagt at han vil bo hos meg og leve i meg. Jeg vil stille min kropp, sjel og ånd til disposisjon for ham. Så han kan fylle meg med sine tanker, ønsker og vilje for mitt liv. Jeg vil stille meg åpen, slik at hans kjærlighet kan flyte gjennom meg. Jeg ønsker fortsatt stille meg åpen for de nådegaver han vil gi meg. Han vil så gjerne la sitt liv flyte gjennom meg.

Er det ikke det pinsen egentlig handler om?

Selv om jeg nå avslutter min pastortjeneste i Farsund menighet etter 7 år, vil jeg fortsatt gjerne være tilgjengelig for mennesker som trenger meg. Enten det dreier seg om en håndsrekning, forbønn eller å låne øret til noen. Jeg vil også fortsatt være åpen for utfordringer til å forkynne evangeliet.

Så vil jeg i denne omgang takke for meg. Takk for godt fellesskap, takk for forbønn og overbærenhet. Samtidig vil jeg be om tilgivelse til de som har opplevd seg oversett eller de jeg har såret.

Takk til Maria og Martin Morfjord for godt samarbeide. Det har vært lærerikt å gå sammen med dere disse fire årene.

La oss alle stille oss til disposisjon for vår Herre Jesus Kristus!

Gud velsigne dere alle og et oppriktig ønske om en god sommer.

Seniorpastor Thore Tellefsen

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.