«What’s in me for you?»

Den geniale setningen fant jeg i Tentros (konfirmantenes) undervisningsmateriell om samliv.

Av pastor Maria Morfjord

JA! Det er jo selvfølgelig slik det egentlig skal være. Den lille omskrivingen protesterer mot holdningen «What’s in it for me?» som vi har en tendens til å la oss forme av – mer eller mindre.

Men den sier også noe om hva som skjer med deg når Den hellige ånd får lov til å prege deg.

Og dét er ikke så rent lite.
Dette er faktisk Guds eget tegn på at du er tatt inn i Hans familie. Du får Den hellige ånd. Og om du ikke kveler den, så vil den gjøre noe med deg.

Paulus beskriver dette i Galaterbrevet kapittel 5. Hermed en oppfordring til å lese hele brevet! På søndag blir det litt mer input på hva det vil si, og du kan glede deg til å høre gode nyheter fra ungdommene som har vært på Impuls!

Mye godt på menyen!
Den neste måneden er spekket med godsaker på programmet. Jeg vil spesielt minne om «Pit-stop for Par» som krever at dere melder dere på før vinterferien (men aller helst så snart som mulig). Ådel & Lars Dale er dyktige undervisere med en humoristisk stil, og vi har Borhaugs beste amatørkokker på kjøkkenet til å diske opp ordentlig manne-middag. Og fordi det er Damenes Weekend, sparer vi heller ikke på dessert på kaker 😉
Se linken for filmsnutt og mer info:

Årsmøtet er satt til onsdag 15. februar kl 19.30. Alle medlemmer oppfordres til å komme, men du som ikke er medlem, og dermed ikke har stemmerett, er også velkommen om du har lyst! Årsmelding fra menigheten er sendt ut på mail til medlemmer. Om du ikke har mottatt den, så gi gjerne beskjed!
Økonomi
Styreleder Mari Unhammer har laget en oversikt over menighetens økonomi for 2016. I denne grafen er inntekter ifm menighetsweekend og misjonsbasaren tatt ut, da det er ikke-budsjetterte inntekter som i sin helhet går ut igjen. Takk til dere som var med å gjøre et ekstra løft i desember!

Graf for gaver i Misjonskirken 2016.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.

Pinsehelgens musikkvideo

Kollektivet Lovsang synger «Hellig».