Vinn-vinn-vinn!

«Kast ikke vekk frimodigheten! For den gir stor lønn. Dere trenger utholdenhet, så dere kan gjøre Guds vilje og vinne det som er lovet.» Hebr. 10, 35-36.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Du har sikkert sett deg lei på reklamer som prøver å lokke deg til å satse. Facebook er etterhvert blitt den nye og enkle måten å være med i konkurranser. «Lik og del – og du kan vinne…» etterfulgt av herlige bilder av hagegrupper, snekker for en dag, lysestaker og all verdens ting man kan komme på.
Kanskje er du den heldige vinneren! Så det trykkes og deles og kommenteres så internettskyene vibrerer.

Annerledes er det med Guds rike. Her er du ikke kanskje en heldig vinner. Men du som har satset alt på Jesus har et løfte om å vinne. Alt i Guds rike er liksom motsatt av det vi ellers kjenner. Søndagsskolen synger «Opp-ned»-sangen for å minne oss om dette.

I Guds rike er du lovet å vinne – derfor satser du alt – nettopp slik at du kan vinne det du er lovet. Mens alle andre plasser sier de: «Sats! Gjør en innsats! For kanskje vinner du!»

Derfor skal du ikke miste frimodigheten, motet eller fokus i Guds rike. Fortsett med de gode vanene. Fortsett å be. Fortsett å fortelle om Jesus. Fortsett å være i tjeneste med din nådegave. Fortsett å ta del i gudstjenestene og fellesskapet. Fortsett å elske.

Også når den deilige sommervarmen er kommet. Fortsett med å gjøre Guds gode vilje.

For din gevinst er ikke kanskje en lysestake i sølv eller en herlig hagesofa, men sikkerhet om noe langt større og evig! Når DEN sommerdagen kommer, vil du aldri angre på din innsats!

Du lever det du tror på.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.

Pinsehelgens musikkvideo

Kollektivet Lovsang synger «Hellig».