Velkommen hjem!

Litt slitne og trøtte gikk vi en gjeng nordmenn ut av flyet i Atlanta for snart to uker siden. På vei fra flyet til bagasjebåndet møtte vi flere flyplass arbeidere som smilte og ropte «Welcome home!»
Jeg har aldri hatt en drøm om å reise til USA, så jeg var ganske nøktern i mine forventninger til folket. Men disse mange velkomsthilsner og smil, gjorde at jeg smeltet litt innvendig – jeg følte meg faktisk velkommen!

Slik håper jeg at de som kommer som besøkende til Misjonskirka også opplever det. Selv om noen nok ikke har de store forventningene, men heller fordommer, så ønsker jeg at disse virkelig skal føle at de er oppriktig velkommen.

Å ønske noen velkommen er en innstilling og en holdning om å la andre komme foran meg og mine egne ønsker. Ja, det ligger faktisk mange utfordringer der. Ikke utfordringer i form av at jeg skal være supermoderne, men i form av at jeg må gi avkall på noe av mitt eget for å gi plass til en annen. En tro som er virksom i kjærlighet roper ikke så høyt om hva jeg vil og hva som passer meg, men legger til rette slik at andre kan få øye på Jesus.

Disippelskap er som å vandre på to bein; lytte til Gud og handle på det. Når vi den 23. mai skal ha «Veien til Vekst» er vi avhengige av at vi lytter til Gud og handler på det i fellesskap. Når vi snakker om veien videre, er det fordi vi lengter etter at nye og flere mennesker og våre egne unge skal kjenne Jesus. Vi ønsker å vokse både i bredde og dybde, fordi livet med Jesus er Kilden til glede, fred, mening og kjærlighet. Vi ønsker å være en menighet som peker på den veien med troverdighet.

Vil du være med oss i bønn fremover om at vi sammen må både være kloke og modige? Hvis du ikke allerede har lest om «Krøll-alpha» (fra 25. april) på menighetens hjemmeside, så er du hermed oppfordret til det 🙂

Ha en festlig og velsigna mai måned!