VEKST-dag 22. mars

Velkommen til menighetens VEKST-dag 22. mars kl. 14.00.

Denne søndagen blir et viktig samlingspunkt!

Som menighet er vi på en reise, og vi har så vidt begynt på ei skisse for den veien. Målet er vi ikke uenige om – vi vil være sunne og misjonale – men veien dit vil skape ulik respons, refleksjoner og spørsmål.

Som menighet har vi bestemt at vi underveis skal være gode lyttere og inkludere alle i samtalen. Ikke bare fordi alle skal bli sett – men fordi vi trenger det for å få fram det beste og for å lytte til Den Hellige Ånds ledelse.

Om vi ikke blir enige om alt – så vil vi gjøre alt vi kan for å bevare enheten! Derfor er det så viktig at hver enkelt kommer på denne VEKST-dagen. Så kan alle få oppleve at vi har et «rom» hvor vi kan tenke sammen og finne fram til hverandre underveis på denne reisen.

Strategiplanen er blitt presentert. Og den ligger tilgjengelig på menighetens interne side. Gi beskjed hvis du ikke vet hvordan du kommer inn der.

Det er fint om du leser planen om igjen – kanskje ser du noen ting du ikke la merke til først?

Dette er et viktig spørsmål som vi vil at du skal tenke over:

Når du leser strategiplanen – hvordan gir det gjenklang i deg? Hva skjer inni deg når du leser den?

Har du tanker eller spørsmål som du vil at vi skal arbeide med, så send disse til Maria Morfjord innen mandag 16.mars kl 12. På Vekst-dagen vil vi legge fram et sammendrag av den responsen som er kommet inn på forhånd, og vi vil drøfte temaene sammen.

På grunn av middag, trenger vi påmelding senest torsdag 19.mars. Men hvorfor vente så lenge? Meld deg på med en gang 😉
Det er også fullt mulig å ta med barn. På turen kl 14.30 kan jo godt gå til Bjørketun barnehage eller Varbak, hvor barna kan leke mens voksne snakker. Vi finner praktiske løsninger 😉

Slik blir programmet:

Kl 14.00 Kort samling
Kl 14.30 Walk and talk: Vi leser menighetens bibelvers og slipper dere avsted på en liten tur 3-4 stk sammen hvor dere samtaler om bibelverset.
Kl 15.30 Middag
Kl 16.30 Samtaler og refleksjoner ang strategiplanen (inkl kaffe og litt søtt)
Kl 18.00 Plenum: Ordet fritt
Kl 19.00 Bønn og lovsang