Våg å ta imot!

For cirka 15 år siden var det 14 frø som ble plantet. Frøene var bittesmå og man kunne den første tiden lure på om det overhodet var noe liv.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Men det var det! Etter noen måneder i «forplanter-stadie» ble de tatt ut av sin beskyttende atmosfære for å kunne vokse enda mer.

På søndag sto en flokk stolte foreldre, med en like stolt menighet i ryggen, og viste fram det som de i 15 år har gitt alt det beste de har, for at de skulle vokse på alle mulige måter.
Tenk om det første frøet ikke hadde blitt sådd? Tenk om ingen hadde brydd seg om å gi dem det de trengte for å vokse opp – ikke bare til kroppen, men også til hode og hjerte?

Da hadde det ikke stått 14 konfirmanter på søndag!

For 8 år siden var det en mann som presenterte Jesus for Maryam i Iran. Livets kraft som hun erfarte slapp henne ikke tross vanskelige omstendigheter. I tro har forskjellige mennesker plantet kjærlighet og tro i henne og resten av familien. Tenk om ingen hadde fortalt henne om Jesus? Tenk om ingen hadde vist familien omsorg? Da hadde hun og mannen ikke blitt døpt den 10. april.

Tenk på dette: Et barn kommer til verden ved naturens krefter. Men barnet blir først en del av familien ved at mor og far tar imot barnet og tar det med seg hjem. Uten at barnet blir tatt imot, har det ingen sjanser for å overleve.
Gud sendte sin eneste Sønn til verden for at Gud, gjennom Ham, skulle ta imot mange flere sønner og døtre. Vi er ikke bare skapt av Gud vår Far – Han tar også imot oss og lar oss bli en del av Hans familie. Vi har nå del i alle Guds goder, ved at vi er Hans barn. Han vil gi deg alt det beste Han har, slik at du kan vokse på alle mulige måter.

Og denne historien får sitt gjenskinn i menigheten. Nye mennesker blir født inn i Guds rike – men ved at vi tar imot dem blir de en del av Guds familie i menigheten. Uten at de blir tatt imot, vil troen få svært dårlige kår for å overleve. Så ta imot de nye som kommer i kirka på samme måte som Gud har tatt imot deg!

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.