Ungdomstur til Åpta

Fredag 24. august drar menighetens ungdommer på telttur til Åpta Misjonssenter.
Turen er for ungdom fra 8. klasse og oppover. Ungdommene møtes ved Misjonskirken kl. 17.00 for felles avreise til Åpta. Det blir satt opp transport med privatbiler. Overnattingen skjer i telt, så den enkelte må ordne seg med telt, sovepose og liggeunderlag. Ungdommene oppfordres til å snakke sammen og avtale hvem som kan ligge sammen i telt.

På Åpta blir det blant annet kanotur. Det sosiale står i høysetet. Ungdomspastor Martin Morfjord ønsker å starte opp høsten med en tur, slik at ungdomsgjengen kan bli sammenspleiset og eventuelt nye kan bli inkludert i fellesskapet.

– Vi skal kose oss på denne turen. Vi skal spise sammen. Leke sammen. Og be og synge lovsanger sammen, sier Morfjord til farsund-misjonskirke.com

Turen markerer oppstart for høsten. Blir det godt vær, varer turen helt til søndag. Men plasker det ned, blir det hjemreise i løpet av lørdagen.

– Turdeltakerne må ta med seg brødmat til turen. Dessuten skal vi grille på kvelden, så de må også ta med seg det de vil grille, sier Martin Morfjord.