Underviste om Jesu budskap

Pastor Maria Morfjord underviste om Jesu budskap på kveldens Krøll@lpha-samling.
Hva var det Jesus sa og gjorde? Det var spørsmålet som pastoren tok mål av seg å gi noen svar på under den andre Krøll@lpha-samlingen i Misjonskirken søndag 22. september.

Pastor Maria Morfjord trakk blant annet fram Jesu budskap om at «Guds rike er kommet nær» og at det er tilgivelse for syndene i sitt foredrag om temaet. Hun leste blant annet beretningen om «Den bortkomne sønn» og illustrerte at Jesus var mellom-mannen mellom Gud og mennesker ved hjelp av menneskelige markører og en pappeske. Pappesken er livene våre som vi fyller med all mulig urenhet som skaper avstand til Gud. Men Jesus kom for å gå i mellom det gapet og gi oss mennesker muligheten til å komme til Gud gjennom ham.

Kvelden inneholdt for øvrig lovsang, enkel og god kveldsmat, morsomme filmer og god prat rundt bordene. I tillegg ble det presentert en poll med spørsmål knyttet til temaet. Disse er det fortsatt mulig å svare på HER.

Oppmøtet denne gangen var litt lavere enn starten for fjorten dager siden. Her har vi alle i menigheten et ansvar i å be me oss nye mennesker på en flott samling i en trygg og sosial ramme. Det er fjorten dager til neste gang. Da skal seniorpastor Thore Tellefsen undervise om hvorfor Jesus døde.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.