Tydelige likhetstrekk med Far!

Nå lignet du veldig på pappa! utbrøt en av søstrene mine midt i en hyggelig samtale.

Det var sikkert en fakte eller en måte jeg sa ting på, som minnet om vår far. Selv om jeg ikke forsøkte å kopiere min far, var det fint å høre at jeg lignet ham. Han var en god mann som har satt tydelig spor i mitt liv.

Thore Tellefsen, blogg, seniorpastor

Seniorpastor Thore Tellefsen.

Jesus utfordrer oss til å ligne på vår himmelske far. Vær helhjertet og gode, slik deres himmelske far er  det. Matteus 5,48
Gud er helhjertet og god. Det har han demonstrert for oss ved at han sendte sin Sønn til verden. Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne Sønn har vist oss hvem han er. Gjennom Jesu liv og virke på jorden forteller Gud oss at han elsker oss av hele sitt hjerte og har åpenbart sin godhet for oss.
Stadig åpner han sitt  hjerte for oss og forteller at han elsker oss til tross for vår halvhjertighet og sløvhet. Om vi ikke selv synes vi er gode nok, så får vi lov til å tro at vi er elsket av vår himmelske Far. «Gud er så glad i meg, at han ikke kan holde øynene fra meg», lyder det i en kjent barnesang. «Han gleder og fryder seg over deg  og gir deg på ny sin kjærlighet», sier profeten. Vår himmelske far kan ikke sitte stille å vente på oss, han strekker seg mot oss for å vise sin kjærlighet på ny.

Det  er min ønske og bønn at jeg må ligne min himmelske Far. At hans kjærlighet må trenge seg så dypt inn i min personlighet, slik at jeg blir som ham. Det handler ikke om prestasjon fra min side, bare det å åpne opp for den strøm av kjærlighet og godhet, som kommer fra ham. Slik at mitt liv kan være et gjenskinn av hans vesen.
Helhjertet og ivrig for å formidle Guds, vår Fars, kjærlighet til medmennesker. Helhjertet og villig til å tilgi andre. Helhjertet og god for å strekke mine hender ut til hjelp for dem som trenger en håndsrekning.
Mon tro om ikke dette vil virkeliggjøre menighetens verdier: Levende, raus og relevant. Troen virksom i kjærlighet.

Det nærmer seg advent og vi skal igjen bli minnet om Guds helhjertede og livgivende kjærlighet til frelse for verden. Jeg vil utfordre deg til daglig  å bade i Guds kjærlighet han godhet. Slik at vi kan mennesker omkring oss tydelig kan se at vi ligner vår himmelske Far.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.