Trøste og bære!

«Musikk hjelper. Spesielt hvis man skal løfte noe man nesten ikke kan bære.»

Sa en litt for ung gutt – og sang om savnet etter pappan sin.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Kjenner du det igjen? Kanskje er du en som vet hva det vil si å stå der – og ikke vite om byrden blir lettere, eller det er beina som blir sterkere med åra.
Musikk hjelper.

Men tilbedelsen av Gud gjennom musikken tror jeg har et enda større potensiale. Noe blir helbredet i oss når vi tilber Gud. Enten det er fysisk, psykisk eller åndelig.
Ja, jeg vil fastholde disse to samtidig:
At Gud kan helbrede og styrke oss gjennom lovsang, uten at det visker ut sårbarheten i livet vårt.
For sårbarheten er dreieskiven for innovasjon, kreativitet og forandring. Mens lovsangen kobler deg på Gud og alle hans ressurser.
Derfor vil sårbarhet og lovsang alltid ha en naturlig plass i menigheten. Her brettes ut spennet mellom hvem jeg er – og hvem Gud er. Visker vi ut sårbarheten, visker vi ut Guds landingsplass i våre liv. For Gud har sine to adresser på disse ytterpunktene:
«Så sier han
som er høy og opphøyd,
han som troner evig,
Den hellige er hans navn:
I det høye og hellige bor jeg
og hos den som er knust og nedbøyd i ånden.
Jeg vil gi ånden liv
hos dem som er bøyd ned,
gi hjertet liv hos dem som er knust.»
(Jes. 57, 15)

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.