Tanker for et nytt år

Ved årsskiftet lyder det mange røster, og mange har sine meninger om hvordan utviklingen vil være i året som ligger foran. Det er sannelig ikke enkelt å vite hvem man skal tro på, for uttalelsene kan peke i forskjellige retninger. Hvilke tanker gjør du deg innfor et nytt år?

Thore Tellefsen, blogg, seniorpastor

Seniorpastor Thore Tellefsen.

Jeg vet hvilke tanker jeg har for dere, sier Herren, gjennom profeten Jeremia.
fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere framtid og håp. Jeremia 29,11.
Selv om disse ordene er sagt i annen tid, så er Herren den samme. Jeg tror Herren har de samme tanker for deg og meg med tanke på 2015.

Vi har feiret jul, der hovedfokuset er en Gud som bøyer seg ned til oss og tilbyr oss frelse og fred ved Jesus Kristus. Han, den mektige, gjør seg liten som et hjelpeløst barn for å komme oss i møte. Han er mer interessert i oss enn vi er i ham. Uansett hva det nye året vil inneholde, så vet vi at han vil oss bare det aller beste.

Einar Ellingsen minnet oss på, årets siste gudstjeneste, at Gud vil fornye sinnet vårt, slik at Guds tanker blir våre tanker. Det vil bety at all påvirkning utenfra og all reklamen eller folkemeningen ikke får så sterkt tak på oss.
Skal fornyelsen komme bør vi gjøre som apostelen sier oss, bære kroppen fram for Gud. Han som bare har gode tanker for oss og alle våre. Han vil prege vårt indre liv og våre tanker.

Far i himmelen, forny mitt sinn så jeg lærer å tenke dine tanker, så jeg kan være levende, raus og relevant for medmennesker i 2015. Godt nytt år!