Supert julespill

Between-gruppene og storsamlingsteamet høstet trampeklapp for årets julespill i Misjonskirken søndag 2. desember.
Gruppene har jobbet hver for seg og hatt en øvelsesdag sammen sist lørdag – i tillegg til to gjennomkjøringer/ generalprøver før søndagens adventsamling. Etter noe rusk på de sistnevnte fungerte imidlertid tilnærmet alt perfekt da spillet ble vist foran et tallrikt publikum. Rundt 230 hoder ble telt i salen – og alle responerte etter endt julespill med å gi aktørene på scenen trampeklapp.

Det var vel fortjent. Alle aktørene imponerte nemlig med flott skuespill og dramasekvenser, grasiøs og vakker dans, nydelig sang – både fra solister og kor og ikke minst et solid band også utelukkende bestående av Betweenere (men under veiledning og ledelse av voksen kapellmester).

Det er Nina Bjørnestad som har skrevet manus og ideen bak årets julespill. Det er litt modifisert av Hilde Synnes Drønen som også hadde regien på spillet. Kapellmester var Svein Morten Havaas og i bandet satt altså unge musikere – alle fra Between-gruppen på Borhaug. Betweensene og noen av deres ledere, samt deler av storsamlingsteamet var skuespillere. Lyd, lys og bilde var det også de unge som stod for selv – det siste med god hjelp fra Between-leder Martinius Havaas.

Tilbakemeldingene etter endt spill var veldig gode. Forhåpentligvis fikk de fleste også med seg hovedbudskapet i spillet – oppsummert i avslutningssangen. Slik lyder den:

Du ser kanskje Jesus som barnet i krybben, som hyrder på marken og vismenn på kne.
Med stjerner som stråler og engler som synger. gir stemningfull glede og budskap om fred.

Men har du sett Jesus som lider på korset, som soner for din skyld, som lindrer din nød.
Og har du sett Jesus som står opp av fraven, gir håp om et nytt liv, og seier over død?

Du ser kanskje Jesus som lærer og mester. en fengende leder, et stort ideal.
Som gav oss et nytt bud, et bud om å dele. Vi andre skal tjene, og ikke oss selv.

Du ser kanskje Jesus som den Gud har sendt oss. Til hjelp for hver sykdom og lidelse svær.
Og det er vår visshet at Jesus vil høre. Og svare i rett tid på bønner vi ber.

Se flere bilde fra julespillet HER eller i lenken til høyre. Der finner du også rigg med bilder fra øvelsesdagen for julespillet.

Følg med videre her på hjemmesiden vår. En av de nærmeste dagene kommer også filmopptak av julespillet – til glede for deg som eventuelt gikk glipp av det og du som gjerne vil oppleve det hele på nytt igjen!