Stopp litt…!

Nå har jeg vært pastor i Farsund Misjonskirke i 6 år. Løpet av disse årene har jeg aldri opplevd så sterkt som nå at vi står samlet – barn, ungdommer og vokse – i et veikryss. Det er et momentum, og en spenning. Noe har fått oss til å stoppe litt opp og ikke bare fylle opp et programskjema på sammen måte som vi pleier.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Mon ikke det er Gud selv som samler flokken?
Mon tro hvilke tanker Han har for oss nå?
Én ting er sikkert – Hans planer og tanker for oss er håp og framtid!

La oss derfor søke Kristus. Dét er å være en sunn menighet.
Og la oss søke det som er på Kristi hjerte for denne verden. Dét er å være en misjonal menighet.

Menighetsmøtet onsdag 27. september er et viktig samlingspunkt midt i dette veikrysset.
Kom!
Også du som ennå ikke er medlem, men opplever at Misjonskirka er ditt åndelige hjem. Også du som ikke har vært i Misjonskirka på lenge og føler deg litt på sidelinjen. Velkommen!
Her kan vi sammen kjenne på hvilken vei Gud leder oss inn på. Og starte sammen.
Vår menighetsrådgiver Geir Johannessen vil fortelle oss om hvilke redskaper Misjonskirken Norge har til menigheter som vil være sunne og misjonale. Det er kjempespennende og veldig inspirerende! Lederskapet kjente hvordan dette tente hjertene våre, og vi tror det finnes både vilje og styrke til å gå denne veien i menigheten vår.
Men hva tenker du?
Helt avgjørende er at vi er samlet alle, slik at uansett hvordan veien videre blir, så går vi samlet. Bytt vakt på jobb, skaff barnevakt, utsett andre ting – rydd plass denne kvelden!
Ennå i tvil?
Lederskapet legger dessuten opp til kakefest!

Vi gleder oss VELDIG til denne kvelden sammen!

Men før det, får vi besøk av Rebekah og Pål Helmersen. De bærer sterke vitnesbyrd om håp gjennom lives stormer. Tema for helgen er «Elsket – hele veien hjem». Dette er møter du må få med deg, og ta med venner!

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.