SOS Livshjelp!

Hva har den svenske, unge artisten Avicii og kong Salomo til felles?

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Og hva ble forskjellen?

Både Avicii og kong Salomo var omgitt av en rikdom som kun ytterst få mennesker i verden har hatt. De kjempet med tanker omkring livet, meningen og lykken. Begge var populære, verdenskjente og hadde en drøss med vakre damer omkring seg.
Og begge to fant ut at dette er tomhet. Helt uten verdi. Fullstendig meningsløst. Og ikke verd å leve for.

Avicii orket ikke leve lengre.

Men kong Salomo fant meningen med livet. Han skrev en hel del om det.

Gjennom bøkene Forkynneren og Ordspråkene i Bibelen kan du lese hans ærlige studie av menneskers liv og strev. Alt er tomhet og jag etter vind. Men midt i alt vårt strev, er det glede i et godt måltid med gode venner – og la Herren være Herre over livet.

Å legge sitt liv i Guds hender er på ingen måte så passivt som det kan høres ut! Kong Salomo er tydelig på hvilken vei som fører til livet. Det er verken tilfeldig eller en greie som rammer noen heldige. Men den som tar imot Guds ord, gjemmer det i sitt hjerte, lytter til det og søker etter Guds visdom – hun skal lære seg å kjenne Gud! Han skal kjenne gleden!

Den beste livshjelpen får du av å kjenne Guds Ord og nyte godt vennskap. Ikke så rart at den onde gjør alt for å avlede oss og få oss bort fra Bibelen og fellesskapet med hverandre. For begge deler er Jesus!
Så for all del – hold deg våken og la han ikke røve fra deg ekte livshjelp!

Ønsker deg en festlig mai måned, og Guds velsignelse over alt bord-fellesskap.

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.