Riv Ruskende Rause!

Tenk om det var dét andre folk sa om oss når de snakket sammen. «De der folka i Misjonskirka, de er jo riv ruskende… rause!»Maria profil

Av pastor Maria Morfjord

Verdier som vi har valgt, egner seg ikke til å fylle en skuff. De må leve gjennom våre gjerninger. Bare da går de fra å være ord – til verdi.

Gud er raus med oss. Han som ikke sparte på det mest verdifulle han hadde – men ga sin egen kostbare Sønn for oss alle – Han har også gitt oss alt sammen med ham. Og vi som er rike i denne verden, har fått langt mer enn hva vi trenger!

Derfor vil vi gjøre to ting på én gang i Misjonskirka nå:

Bygge en stabil økonomi for menighetens drift – samtidig som vi øker våre økonomiske gaver til andre.

Helt konkret så betyr det at vi ønsker oss 65 faste og registrerte givere, som har lagt inn et fast beløp i måneden de gir skattefritt, over nettbank. Vi ønsker at hele driften og budsjettet i Misjonskirka skal dekkes og være uavhengig av kollekten vi samler inn på søndagene. Er det fordi vi skal slutte å samle vanlig kollekt? Nei – men vi drømmer om at kollekten blir en konkret og raus gave som vi i fellesskap gir til andre. I tillegg til de budsjetterte beløpene vi fast gir til misjon hver måned. Som for eksempel sist søndag, hvor vi var sammen om å gi en gave på ca 10.700,- til Mercy Ships. En større gave enn det du og jeg kunne gitt alene!

Neste anledning skal vi stå sammen med Eilert Sundt-russen på selveste 17.-mai-festen i Misjonskirka og gi til Dina-Stiftelsen.

Fram til sommeren prøver vi dette. Moroa fortsetter om menighetens økonomi stabiliseres. Det skal vi evaluere ved neste menighetsmøte 24. mai. Om du vil at vi skal praktisere raushet på denne måten, trenger du å registrere deg som fast giver i menigheten (nå kan hver enkelt gi opp til 30.000,- skattefritt i året!) Deretter er det en god idé å komme på menighetsmøtet.

Her er en link til hjemmesiden hvor du finner skjema for registrering av skattefrie gaver til menigheten: https://farsund-misjonskirke.com/gaver-til-menigheten/

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.