Raushetens tid

Nå er det tid for å være rause med hverandre.

Av pastor Maria Morfjord

Da strategiplanen ble presentert 8. januar i år, ble «redningsskøyta Misjonskirka» også skubbet ut fra kai uten noen forvarsel. Selv om den spontane tacofesten ble en suksess på mange måter, så reagerer vi forskjellig på utfordringer og forandringer, enten det gjelder innholdet i strategiplanen eller måten vi gjør det på.

Nå har vi lagt ut fra kai, og befinner oss litt utenfor det vante og forutsigbare. Og fordi det nye enda ikke er etablert, så er vi i en fase som er ustabil og sårbar fordi vi tilnærmer oss slikt forskjellig. Noen stuper ut i det med glede, mens andre synes det er ubekvemt og knapt så eventyrlig. Derfor må vi være rause med hverandre og gi rom for alle slags reaksjoner. Samtidig så er det viktig at vi ikke faller tilbake, men er utholdende til vi vinner fram. Intensjonen vår er klar: Vi vil være en sunn og misjonal menighet som kjenner Jesus og gjør Han kjent! Vi har snakket mye om dette; målt, undersøkt, erkjent, reflektert, analysert og søkt Gud. Og nå går vi i den retningen. Fordi destinasjon er et resultat av retning, ikke intensjon.

Hva raushet betyr i kommunikasjon, har vi blitt enige om. Derfor minner jeg om vår veiviser for kommunikasjon i Farsund Misjonskirke:

Alle skal bli sett, hørt og inkludert i samtalen

Vi snakker til hverandre og ikke om hverandre, – i kjærlighet

Vi viser respekt og lytter, selv de gangene vi er helt uenige

Vi tar opp alt i beste mening

Vi snakker i jeg-form

Vi tilgir hverandre

I all kommunikasjon gjelder ærlighet uttrykt med kjærlighet

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».