Oppbyggelig weekend

Helgens fellesskapsweekend på Solstrand ble svært oppbyggelig – på alle måter.
Godt fellesskap – både åndelig og sosialt. Lek og latter. Strålende vær. Fantastisk mat.

Alle – både store og små, gammel og ung – lot til å stortrives på Solstrand denne helgen. Konklusjonen hos mange var at «dette må vi gjøre mer av».

«Skriv din historie» var helgens tema. Mange trakk fram solid og praktisk undervisning fra vår kjære pastor, Maria Morfjord, lørdag formiddag. Hun presenterte sju rom der vi på ulikt vis kjenner at «luften er tynn» i forhold til å møte Gud. Vi er forskjellige – og det er greit. Sammen utgjør vi en spennende helhet som kan være med og vinne andre mennesker for Jesus.

Lørdag ble reisefølget også med på en spennende og kreativ reise for å finne «veien til Himmelen». Ungdomspastor Martin Morfjord og be-tweenerne hadde det praktiske ansvaret. Det ble en morsom formiddag med mange kreative innspill. Og hva kan man ikke få kjøpt for en «femmer» i disse dager? Alt fra oppblåsbar søppelsekk, paller, pappesker og søppeldunker – til en bil og gressklipper med skjeggete og smørblid sjåfør!

En super dag ble toppet med «Misjonskirkens talenter» der både små og store utfoldet seg på scenen og viste fram kjente – og ikke minst ukjente sider ved seg selv. Damene «lot det swinge» med ballong som hårpryd, mens mennene både tok i bruk magedans og nettingstrømper for å underholde forsamlingen. Og de yngre kreftene viste både trommeferdigheter, sangstemmer og danseføtter frem. Helt til topps gikk imidlertid «blues-familien» Drønen med Erlend i spissen (bildet øverst). Et fantastisk bluesshow ble kronet med førstepremien – et Flax-lodd. Det ble ingen milliongevinst, men hva gjorde vel det? De hadde uansett vunnet alles hjerter…

På kveldsmøtet var den åndelige luften «tynn». Vi kunne merke Guds nærvær. Personlige vitnesbyrd om Gud som «skriver sin historie» i den enkeltes liv ble presentert både denne kvelden og fredagskvelden. Sterkt og godt å lytte til! Våre unge og fremadstormende musikere stod for lovsangsledelse – under støtte av Mai Britt & Motti.

Søndag formiddag var det «storsamling» for hele familien. Miniklang deltok med sang. Alida Rudjord og Andrea Eikeland ledet på flott vis. Seniorpastor Thore Tellefsen holdt andakt – og kledte seg blant annet ut som «Kristi brev». Flott!

De som var med på turen fikk mersmak. De som ikke hadde anledning – får trolig sjansen igjen neste år?!? Gå i så fall ikke glipp av det!

Flere bilder fra weekenden kan du se HER eller ved å klikke på lenken til høyre. Om litt kommer det muligens også filminnslag her på farsund-misjonskirke.com

Følg med!