Nye korøvelser

Team Motti øver igjen. Førstkommende torsdag 15. oktober fra kl. 19.30 gjør de et nytt forsøk.

– Så lenge det er sangere som har lyst å være med, vil vi holde på, sier korleder Svein Morten «Motti» Havaas om korprosjektet Team Motti som nå tas opp igjen.

De siste par årene har koret fungert på prosjektbasis – etter at det ble blåst liv i koret igjen i forbindelse med Mai Britt og Svein Morten Havaas’ musikalske 40-årsdagsfeiringer høsten 2013. Nå åpnes det for at det kan bli et permanent kortilbud med basis i menigheten – om det bare kommer nok sangere.

– Jeg har sagt at vi bør være minst ti stykker på øvelsene for å gjennomføre. Det har jeg godt håp om at vi skal få til nå i høst, sier Motti.

Det legges opp til øvelser annenhver torsdag fremover. Den planlagte øvelsen forrige torsdag ble avlyst/ utsatt fordi det var for få som kunne komme.

– Bli med, da vel. Det er både gøy og sosialt å synge i kor. Og så er det vitenskapelig bevist at det er godt for helsa. Nå det i tillegg er sanger som opphøyer Jesus vi synger, får vi en ekstra dimensjon i dette korprosjektet. Vi får prise Hans navn, sier korledere.

Så dermed er oppfordringen gitt. Og ta gjerne med deg en sangglad venn – eller fire! 🙂

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».