Mor fyller 50 år – og har plass til en til!

“Har du rom for en til?” spør barnevernet når de trenger flere fosterhjem. Vi har ei “mor” som fyller 50 år – og hun har alltid hatt rom for en til.

Pastor Maria Morfjord.

Ja, rom til mange flere. Hun har aldri lukket døra for dem som kom og trengte et åndelig hjem. Hun har aldri sagt at nå var det jammen nok med dem som var, for dette var slitsomt. Et passelig bedagelig liv har hun aldri bedt om, for dét var aldri hensikten med hennes liv og rikdom. Tross tider som har vært vanskelig, har hun alltid strukket ut hånda og gitt plass til en til. Hennes rikdom og livsstyrke har vært til velsignelse for så mange.

Menighetens historie handler om enkeltmennesker som har ryddet plass i hjemmet, kalenderen, økonomien og ressursene for å gi plass til andre enn seg selv.
Slik blir det fellesskap av. Slik blir det storfamilie av. Slik blir vi og andre kjent med Jesus. Jesus er nemlig ikke bare en filosofi og tanker inni menneskers hoder. Jesus lever gjennom menigheten!

Å bli voksen kommer med alderen. Modenhet derimot, kommer med vilje til å sette til side egne behov for å slippe andre inn i livet, andre som trenger et trygt sted å være underveis. Hvor de er sett, ønsket og elsket – som de er. Men som ikke er overlatt til seg selv når det gjelder å bli formet som Jesu etterfølgere.
Det er ikke bare en voksen jubilant vi feirer i helga. Det er en moden jubilant. Og hun har på ingen måte tenkt å pensjonere seg heller nå som de første «barna» er blitt godt voksne. Hun er vital, full av liv og vilje til å bære enda mer frukt.

Vi gleder oss til å feire livet på søndag og du er hjertelig velkommen til bursdagsfest!

Maria Morfjord, pastor

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».