Merkelapper

På denne tiden av året har de fleste butikker og bedrifter akkurat hatt sin årlige store varetelling. Jeg håper DU har hatt hendene fulle med å telle Guds velsignelser i 2015!

Godt nytt år til deg – må du ikke gå glipp av en eneste velsignelse som Gud har tiltenkt deg i 2016! Rett fokus i et nøtteskall: Det viktigste i 2016 er å holde det viktigste viktigst. Er du klar til å gjøre nødvendige justeringer på kursen og ta imot det som Gud har for deg?

De 3 første søndagene i januar skal Switch og gudstjenestene ta følge inn i samme tema: “Labels” som det klinger på det ungdommelige språket – eller “Merkelapper” som vi andre nordmenn sier. Jeg håper du vil ta følge, og at du vil benytte anledningen til å la det forme mange gode samtaler; i hjemmet, i cellegruppene og på kryss og tvers av generasjoner.
Sist søndag tok vi hull på taleserien med undertittelen Hvem er du? “Den som er i Kristus, er en ny skapning. Det gamle er borte, se, det nye er blitt til.” (2. kor 5, 17) Gud har en framtid for deg som er full av mening og betydning. Er du klar for å bytte ut dine gamle “merkelapper” med Guds tanker? Kommende søndag er merkelappen “Elsket!” og siste søndag i taleserien er merkelappen “Utvalgt!”

Tusen hjem!
Må tusen hjem fylles med mennesker som har et unikt åndelig fellesskap sammen! Kanskje bærer du på drømmen om at ditt hjem skal være ett av dem?
Øystein Gjerme holder seminar i Filadelfiakirken i Lyngdal onsdag 13. jan. kl 18.00 – 21.30 basert på hans bok “Tusen hjem”. Han er en glimrende dyktig underviser som allerede sies å være Norges neste “Egil Svartdahl”. Tema om smågrupper i menigheten passer oss dessuten midt i blinken! Jeg håper at du som cellegruppeleder – og alle andre – rydder plass i kalenderen, skaffer barnevakt og griper denne muligheten. Du kan melde deg på enten via meg (post@misjonskirken.com) eller melde deg på direkte via facebook (event: Tusen hjem kurs). Kurset koster 100,-

Maria Morfjord, pastorMaria profil

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.