Menighet søker Benkeslitere

Jada, du hørte riktig: Benkeslitere, dem ønsker vi oss nemlig mange av.

Pastor Maria Morfjord.

Derfor søker vi nå etter flere som har oppdaget (eller er villig til å oppdage) hvor stor oppmuntring det er for menigheten at det er «godt fyll» i salen når vi samles.

Du trenger ikke føle at du bør gripe mikrofonen eller synge en solosang for å ivareta denne tjenesten. Din trofaste tilstedeværelse, kanskje utvidet til et smil og noen hei til de andre, er i seg selv med til å skape glede blant de andre som er tilstede. Du trenger heller ikke få dårlig samvittighet over at du sliter kirkestolene ut – og dermed føle skyld i flere runder med «stol-på-meg»-saker og menighetsmøter. Vi liker ikke dårlig kvalitet, men elsker at kirken slites ut av å bli brukt.

Vi er kjempetakknemlige for årets 16 konfirmanter, ikke bare for selve konfirmasjonen, men hele prosessen der flere som ikke kommer fra kristne hjem har tatt imot Jesus. Disse trenger nå åndelig mødre og fedre som ikke har sovnet i timen, men som gjør det til en positiv opplevelse å være tilstede når menigheten samles, slik at nye får lyst til å ta til seg åndelig mat. Benkeslitere gjør mye av dette, bare ved å være tilstede med positivitet. Du har også retten til å si nei til andre tjenester du muligvis blir spurt om, uten at vi dermed trekker tilbake din tjeneste som Benkesliter. Hver enkelt Benkesliter har den ulempen (eller fordelen) at den bare kan fylle plassen for én person. Derfor vil det være umulig, selv for den svært ivrige, å fylle plassen for to. Derfor ønsker vi mange flere.

Å være Benkesliter er en tjeneste man kan være stolt av og vi ser den som svært verdifull.

Hva sier du til det?