Maria og familien flytter

Det er både med sorg i hjertet og et hjerte fylt av stor takknemlighet styret meddeler at vår kjære pastor Maria Morfjord og hennes familie flytter fra Farsund.

Maria forteller selv at “ …det er med en solid dose av både glede og sorg jeg nå forteller dere at Gud leder oss som familie videre i tjenesten, og derfor vil vi flytte i løpet av sommeren. Det har vært Guds store godhet at Han for 10 år siden kalte oss til Farsund – lite visste vi hvor utrolig godt det skulle være for oss som familie og for meg i pastortjenesten!”

Vi kommer til å savne familien som har betydd så mye for mange. Menigheten har fått ha familien hos oss i ti år og de har vært en fantastisk velsignelse for oss! Maria har vært en hyrde for menigheten, med en gudegitt klokskap, kunnskap og inspirasjon til mange.

Maria har tatt mange nye steg med Gud og inspirert lederskapet til å lede menigheten etter Guds vilje. Maria er djerv og modig, noe som har smittet over på lederskapet. Maria har stått i store utfordringer og tunge stunder i møte med mennesker i alle slags livsfaser. Likevel har hun møtt menneskene der de er, med en åpenhet og varme med ønske om å vise Guds nåde og kjærlighet.

Hennes mann, Martin Morfjord, har også betydd enormt mye for menigheten og spesielt for mange ungdommer. Martin møtte ungdommen med interesse, humor og god åndelig ledelse som har satt mange gode spor. Han har vist enda mer av sin utømmelige kreativitet som en del av Ein og Stein på søndagsmøtene de siste årene. Deres tre barn har også deltatt aktivt i menighetslivet, og vi ber om Guds fred over dem alle i den fasen de nå skal inn i.

Vi vil savne denne gode og varme familien. Samtidig er vi enormt takknemlige for den tiden de har vært her! Vi ønsker Guds rike velsignelse for familien videre.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.