Konferanse om misjon

Misjonsforbundets misjonskonferanse arrangeres i Randesund Misjonskirke dagene 20. – 21. september 2013. Hovedtema er «Å gjøre en forskjell».

Randesund misjonskirke er vertskap for konferansen med pastor Jarle Råmunddal i spissen. Talere på konferansen er David Flanders fra England, John Nielsen fra Danmark, tidligere Colombia-misjonær Kristin Lie som blant annet hadde praksis i vår menighet da hun gikk på Ansgarskolen og misjonskonsulent i Misjonsforbundet Øyvind Slåtta

David Flanders er en ekte Norgesvenn og ser fram til å utfordre til sterkere misjonsengasjement, ikke minst blant de unge.
– Jeg tror at flere kristne i Norge trenger å se seg selv som misjonær i et misjonsfelt, også i eget land. Da blir ikke spranget så stort for å reise til andre land med evangeliet. Vi må tenke på oss selv som misjonærer uansett hvor vi er, sier David Flanders blant annet til Misjonforbundets nettside.

Missionsforstander i Det Danske Missionsforbund, John Nielsen kjenner Norge godt og har i sin tid studert ved Ansgarskolen. Hans deltakelse på Misjonskonferansen er spennende blant annet fordi Det Norske Misjonsforbund den senere tid har etablert et godt samarbeid med vårt danske søsterforbund.

Misjon er handling – som har sitt utgangspunkt i en holdning. Misjonsforbundet ønsker med denne konferansen å forme holdninger og inspirer til handlinger. Misjon sprenger ofte grenser og utfordrer alle kristne i alle aldre til å ta et steg videre med gode nyheter i vår tid.

Konferansen starter fredag kl 17.00 med registrering, og avsluttes lørdag kl 16.00. Konferanseavgiften er kr 600 for voksen og kr 300 for ungdom under 18 år og studenter. Avgiften inkluderer kveldsmar fredag, lunsj lørdag samt kaffe og frukt begge dager.

Mer informasjon om påmelding, samt fullstendig program finner du HER.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.