Kom og la oss tilbe Herren, Jesus Kristus!!

Kom, alle kristne, kom og la oss knele for barnet i krybben i Betlehem! Gud er her nede, la oss ham tilbede! Halleluja, for barnet i Betlehem.

Thore Tellefsen, blogg, seniorpastor

Seniorpastor Thore Tellefsen.

Slik lyder det i en av julens sanger, som jeg liker svært godt. Dette appellerer til det dypeste i min sjel. Ønsket om å tilbe og ære ham som kommer oss i møte gjennom barnet i Betlehem. Gjennom Jesus strekker Gud, vår Far, sine armer i mot oss for å favne oss. Han vil dra oss i sitt felleskap og inn i sin nærhet. For det er i ham vi lever, beveger oss og er til. For fra ham og ved ham og til ham er alle ting, både liv og frelse. Det er hos Gud vi egentlig hører hjemme.

La oss ta tid til i stillhet å tilbe Frelseren, og sette fokuset på ham. Han fortjener det. Han fornedret seg selv, da han tok en tjeners skikkelse på seg og ble oss mennesker lik. Av kjærlighet lot han seg spikre til et kors. Han ga alt for oss. Som levende vil han gi oss alt som tjener til vårt gode.

Derfor vil vi takke, ære, lovprise og tilbe ham!

I tilbedelse og takk forenes vi som Guds folk. Til alle tider har Guds menighet kommet sammen i tilbedelse. Det hører til det mest sentrale i troen. I fellesskapet, der Jesus stadig gir seg tilkjenne, inspireres vi til å kunne tilbe og ære ham i våre egne liv og i våre hjem. Derfor kunne ikke de første kristne holde seg hjemme, når menigheten var samlet til tilbedelse.

Jeg vet at tidsklemma presser mange, ikke minst i førjulstida. Men hva er viktigst og riktigst i vår julefeiring, om det ikke er å løfte opp Jesus i ære og tilbedelse. La oss søke sammen for å inspirere hverandre.

Tilbedelse er ingen tvang, men den springer fram av indre trang fordi hjertets øyne har blitt åpnet og man har sett Guds frelse. La oss stadig bære fram for Gud vår lovprisning som offer, det vil si frukten av lepper som bekjenner og priser hans navn, utfordrer apostelen oss og så legger han til:  Men glem ikke å gjøre godt og dele med andre, slike offer er til glede for Gud. Praktiserer vi det vil vår tilbedelse være mer enn ord.

Med ønske om en velsignet adventstid og glederik julefeiring med Jesus i sentrum!

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.