Kjære venner!

Men ved midnatt lød et rop: «Brudgommen kommer! Gå ham og møt ham!» Da våknet alle brudepikene og gjorde sine lamper i stand. Men de uforstandige sa til de kloke: «Gi oss litt av oljen deres, for lampene våre slukner.» Matteus 25,6-8
Disse versene er hentet fra den mest dramatiske fortellingen i NT. Jesus, brudgommen kommer og ikke alle var godt nok  forberedt. Lampene sluknet, de brant ut. Gi oss olje! Ropte de I sin fortvilelse, men det var for sent. De hadde vært med I den forventningsfulle flokken, men hadde ikke sørget for ny tilførsel av olje til lampen.

Gud gi at ingen av oss må komme i den situasjonen når Jesus kommer at vi har gjort for dårlige forberedelser. Heldigvis er det ennå tid. Tilbudet om ny olje fra Jesus står fast.. Jesus vil gi oss olje til lampen vår helt gratis. Men vi må selv hente den hos ham og ta imot den. Vi kan få nytt liv og ny forventning. Slik kan vi få ny kraft og mot.

På søndag samles vi ved kilden og Jesus vil gi av sine gaver. Temaet er Fylt av Ånden, så …….. Nina Bjørnestad vil synge og lede lovsangen. Velkommen til Misjonskirken.

VI HAR MYE Å GLEDE OSS TIL I MISJONSKIRKEN FRAMOVER

KONSERT
Kjempeflott konsert blir det lørdag 20.november når jentegruppa SEVEN kommer på besøk sammen med Emeline og Sunniva. MIBAGO vil også delta. Vi håper på fullt hus. Dette er konsert du gjerne kan invitere dine venner og familie med på.

SOLVEIG ERIKSEN
Solveig Eriksen som har vært bistandsarbeider i Afganistan besøker oss i gudstjenesten 28. november. Hun vil gi oss glimt fra arbeidet og forholdene i et av de mest konfliktfylte land i verden. I gudstjenesten vil Anne Mie Heimvoll glede oss med sang. Etter gudstjeneste blir det kirkekaffe og en liten misjonsbasar. Vår misjonskontakt Siss Nesheim som står i spissen for dette, tar gjerne imot gevinster til basaren.

ADVENT
Adventsamlingene i desember vil alle starte kl 17.00. Søndagene 5. og 19. blir det STORSAMLINGER. Søndag 12. SYNGER VI JULEN INN. Siden opplegget tilpasses alle generasjoner blir det ikke søndagsskole disse søndagene. Adventsamlingene skulle det være lett å invitere med seg familie og venner. Hvorfor? Fordi vi vil tegne et bilde av Frelseren i ord, toner, drama, dans og vitnesbyrd. Det er den beste forberedelsen til julefeiring en kan få.

BESØKET AV JARLE RÅMUNDDAL
Besøket av Jarle Råmunddal, generalsekretær i Misjonsforbundet, ble til stor velsignelse og inspirasjon. I ledersamlingen lørdag ettermiddag ga han ledere en nyttig leksjon og påminnelse om tydelig og framtidsrettet lederskap.
Søndagskveldsmøte var godt besøkt med en fin blanding av barn, ungdom og voksne. Fengende og vakker lovsang. En utfordrende forkynnelse til engasjement for å vinne våre naboer for Kristus førte mange fram til forbønn.

ØKONOMI
Menighetens kontonr 6325.05.32938. Nå trenger vi et skikkelig løft når det gjelder inntekter til menighetens drift. La oss løfte i flokk så henter vi igjen etterslepet i forhold til budsjettet. Oppussingsfondets kontonr 6325.56.59839

BØNNETEMA
Be om at vi makter å vise Farsund Jesus.

Be for Ungdomsalpha.

Helgens samlinger konserten på lørdag, sønsdagsskolen og gudstjenesten.

Menighetens misjonsprosjekt i Colombia og Afganistan v/ Solveig Eriksen.

Ta vare på forbønnstjenesten. Gud hører bønn!