Laster Arrangementer

onsdag 20. mars kl. 18:00 - 21:00

Påskefest i Sarons Dal Arena

Bli med på tidenes påskefest i Lister og omegn ved inngangen til palmehelgen. Før folk drar på påskeferie ønsker vi for andre år å «ta påskehøytiden tilbake» og sørge for at så mange som mulig får del i påskens budskap.

Onsdag 20. mars kl. 18:00 med Farmenprest Thor Haavik, Stavanger Gospel Company sammen med Sveinung Hølmebakk og fire lokale kor.

De siste 25 årene har julen og dens budskap i stor grad blitt løftet frem i norske kirker og konsertlokaler, mens påskebudskapet får lite oppmerksomhet. Da er det tid for hytte, snø eller hage. Troens Bevis, kirker og menigheter i Lister, Stavanger Gospel Company og Sveinung Hølmebakk ønsker nå å bidra til at fokuset ikke bare rettes mot det som skjedde i Betlehem, men også det som skjedde i Jerusalem. Konsertene har samlet fulle hus flere steder de siste år.

Thor Haavik har en «mini-påskevandring» med fire avdelinger knyttet til hhv. palmesøndag, skjærtorsdag, langfredag og 1.påskedag. Imellom disse avdelingene blir det sunget sanger rundt tematikken og vi feiret nattverd.
Det har vist seg at dette er et opplegg for hele familien. Thor klarer å kommunisere det fantastiske påskebudskapet til små og store.

Kirker og menigheter i hele Listerområdet er invitert og hele 20 står sammen for å feire påsken på denne måten!

I fjor var 7-800 mennesker samlet og det ble det en PåskeFest i ord og toner som vi ikke har sett maken til før!
Dørene åpnes en time før konsertstart, og det blir kiosk- og matsalg.

Kvelden avsluttes med en eksklusiv intimkonsert “Hjartesong” med Sveinung Hølmebakk, som ikke trenger noen ytterligere presentasjon. Sveinung vil bl.a synge sine kjente påskesanger, men også sanger han har skrevet spesielt til denne konserten. Lytt og nyt!

Her kan du kjøpe billetter: https://tikkio.com/tickets/45306-paskefest?fbclid=IwAR3zIED146RBwpuLVDNs6zZDA3eqz-01BPQjBsWk7BpweSMKxZWdQORZbO8