Hilsen fra Svein Watne

En hyggelig hilsen fra Svein Watne. Les hva han skriver.
«Kjære venner i Farsund!

Stor takk for muligheten til å hilse dere på denne måten. Gode minner står i kø når vi tenker tilbake på tiden vi hadde sammen med dere.

Det er to flotte beretninger i Lukas evangelium som jeg har tenkt på, og som viser oss som Jesu disipler noen enkle grep for å komme videre, vokse, og få sterkere erfaringer med vår Herre og Frelser Jesus Kristus.

Den ene finner du i Luk.2 vers 16, i det vi kaller for Juleevangeliet. Hyrdene hadde opplevd englebesøk og himmelsk lovsang, i mørket, på Betlehemsmarken. I v.15 blir de enige om å gå å se hva som hadde skjedd.  Gikk de? Gjorde de noe med bestemmelsen? Eller var det bare noe de snakket om der og da? Vers 16 elsker jeg.  Der ser jeg umiddelbar reaksjon, ingen nøling eller aktiv glemsel.
De  SKYNDTE seg, de KOM, og de FANT – JESUS! Bestemmelsen ble iverksatt, de aksjonerte, og resultatet ble at de kom i forbindelse med verdenshistoriens viktigste fødsel.

Selv om hyrdene var fattige og ubetydelige i menneskers øyne, og vandret i nattens mørke, førte resultatet av englesang og himmelsk lovsang til at de ble de første som erfarte synet av verdens Frelser. Budskapet engelen kom med, inneholdt GLEDE – for  ALT  folket. DU må skynde deg, i denne Jula, ta en beslutning om å komme NÆR, for å få ”SE” Jesus som Frelser og Herre i ditt liv. Han bringer deg garantert GLEDE! Ansvaret for å nærme seg Han, er ditt.

Den andre historien er i Lukas 15, om den fortapte sønn. Han var sannelig ille ute og kjøre. Han var kommet langt ned på egenverdiskalaen. Men, midt i skrellinghaugen står det i vers 17 at ”han kom til seg selv”. Videre i vers 18 står det at ”Jeg VIL stå opp, og GÅ til min far –”. I vers 20 står det at ”Han stod opp, og kom til sin Far–”  Hva skjedde?  Faren løp han i møte. Det ble omfavnelse, nye klær, nye sko, ring på fingeren osv. Så ble det big fest, og i vers 24 står det at ”De begynte å være glade.” Jeg lurer på om ikke den gleden varte lenge, eller? Hvem tok initiativet, hvem bestemte seg for å gå, og hva ble resultatet? Sønnen tok ansvar for eget liv, opplevde velkomst, fest og GLEDE!

Den mest betydningsfulle pastoren i mitt liv, som fulgte meg, og lærte meg verdifulle lekser i livet, sa veldig ofte til meg:”Husk Svein, du kan få det med Gud som du vil!”

Velsignet førjulstid til dere alle.  Tenk litt over hva DU VIL, og hvilket RESULTAT det kan føre til i ditt personlige forhold til JESUS. Det kan føre til større GLEDE.»