Gudstjeneste 29. mars 2020

Det kan ikke bli enklere å «gå i kirka» – så velkommen med, selv om dette er en forenkling i forhold til en vanlig gudstjeneste.
Tusen takk til Theodora Eng, Sunniva og Jorunn Rudlende som spiller for oss!

Om du har barn hjemme som du vil gi Jesus videre til – så har vi et forslag for dagen:
Lag en matpakke til dem og ta dem med på tur. I matpakka kan du legge en lapp med et bibelvers og benytte anledningen til å fortelle dem om Jesus og ordene hans som er «mat» for hjertet vårt. Kanskje du vil fortelle dem hva som er ditt favoritt-bibelvers og hva det betyr for deg? Ta gjerne med marshmallow, spagetti og seigmenn også til en gøy lek som Lill Katrin viser.
Om det kribler i bake-hendene dine, kan du også bake brød sammen med dem og snakke med barna om «Jesus som livets brød» eller historien om da Jesus mettet 5000. Den historien finner du i Johannes evangelium kap 6.

For deg som ikke har husstanden full av aktive små og halvstore, så kan du likevel gi en oppmuntring og et bibelvers til noen du tenker på. Bruk de kanaler som faller deg naturlig.

Og ikke minst vil vi oppfordre alle til å be for verdens krise-situasjon!
Be om at koronaviruset skal svekkes og dø ut.
Be for dem som arbeider ekstra hardt nå.
Be for alle dem som frykter framtiden ift arbeid og økonomi.
Be for dem som er syke.
Og be om Guds ånd skal bevege menneskers hjerter til å søke Ham.
For bare Jesus er klippen som holder gjennom alt, både gjennom liv og død.

Om du ønsker å snakke med noen eller at noen ber for deg, så nøl ikke med å ta kontakt med pastor Maria Morfjord:
E-post post@misjonskirke.com
Tlf: 47279563