Gudstjeneste 22. mars 2020

Kjære alle dere som vil være med oss på denne enkle måten å holde gudstjeneste i hjemmene.

Idag er det mange menigheter og kirker på tvers av trossamfunn som «samles» i bønn. Det vil vi oppfordre hver enkelt husstand til å være med på. På nettsiden til Norges Kristne Råd finner du ressurser både til bønn og til bønn sammen med barna:

For dere som har barn i huset, har vi i denne videoen et forslag til hvordan dere kan kombinere bønn med å plante frø. Våre ord og bønner er kraftfulle – ikke fordi vi kan – men fordi vi ber i Jesu navn. Som foreldre kan du også utvide bønnen til en samtale om hva vi kan gjøre og si for å plante noe fint i hjertet til andre.

Under her ligger også teksten på en sterk bønn du kan være med å be, over kommunen vår, landet vårt og resten av verden. Det er en bønn som er oversatt og redigert med tillatelse fra bønnesenteret i Ffald-y-Brenin i Wales.

Vi deler også nattverd, noe vi vil oppfordre dere til å gjøre der hjemme også.

Familien Havaas har spilt inn to sanger, så du er velkommen til å synge eller være i indre tilbedelse. Til slutt er det lederskapet og ansatte som lyser velsignelsen.

Gud velsigne dere!

Velsignelse over Farsund:

Himmelske Far, vi tar på oss kappen av autoritet som Jesus delegerer til oss, og i Hans navn taler vi til hver husstand i Farsund, og sier til dere:

Vi velsigner dere i Herrens navn.

Vi velsigner deres ekteskap, så de kan være sterke og sunne. Vi velsigner relasjonen i hvert ekteskap at det må være kjærlig, tilgivende, barmhjertig og sterk.

Vi velsigner hver relasjon på tvers av generasjoner i hver husholdning, så det kan være fred, og kjærlighet og forståelse som flyter mellom de enkelte.

I Jesu navn så velsigner vi hvert nettverk av sunt og støttende vennskap.

Vi velsigner din helse så du kan være sterk og vel. I Jesu navn så står vi imot alt av sykdom som søker å invadere denne byen, og til hver person i denne byen sier vi: Vær frisk, vær sterk, vær sunn. Til alle som er syke akkurat nå, sier vi, vi velsigner deg i Jesu navn med en rask helbredelse.

Vi velsigner din rikdom så du måtte ha rikelig til å erstatte fattigdom. Vi velsigner deg til å ha nok til å leve og nok til å gi. Vi velsigner dine henders arbeid, slik at alt du måtte legge hender på som er sunt, måtte bli lønnsom. Vi velsigner enhver sunn virksomhet som er utført av deg, at det må ha framgang og være suksessfull.

Vi velsigner gresset på markene at det må være sterkt og næringsrikt gjennom året. Vi velsigner flokkene og buskapene, at de må ha det bra og være sterke, og at de må være fruktbare.

Vi velsigner de lokale skolene og barnehagene, at de må være sikre og trygge plasser for både ansatte og barn. Vi velsigner barnas evne til å lære og utvikle vennskap, og vi velsigner deres enkle tro på Jesus, at deres tro må vokse og bli beriket.

Vi taler til hver kirke, menighet og bedehus, vi velsigner dere i Jesu navn, at Den hellige ånd og Guds ord må flyte kraftfullt ut fra dere.

Vi velsigner hjertene til alle som bor i Farsund, at dere må være raske til å høre og respondere på den levende Guds stemme.

Vi velsigner alle som bor og jobber her, at overfloden av Guds rikes velsignelse og nærvær må falle på dere.

Amen.

Ordspr 11, 11

“Når rettskafne velsigner, blir byen bygd opp”

Neteland fremfører «Kong Jesus».

Alle sammen-gudstjeneste 4. februar 2024. Barnekoret Voice of Joy deltok med sang.

Alle sammen med Voice of joy

Søndag 28. april kl. 11.00 er du hjertelig velkommen til Alle sammen-gudstjeneste kl. 11.00 i Misjonskirken.

Meksikansk aften om tro og tvil

Lørdag 27. april kl. 19.00 inviteres det til meksikansk aften i Lista misjonskirke, der temaet er tro og tvil.

Frank Ådahl synger «Att lämna allt» under Allsång på Rörstrand.