God start på Menighetsskolen

Solid undervisning, rundt 60 forventningsfulle deltakere og lovsang som stod i taket. Menighetsskolens første kveld ble en solid start.

Menighetsrådgiver Kjell Birkeland og pastor i Bryne misjonskirke Thomas Aas Pedersen hadde hver sin undervisningsbolk på Menighetsskolens første dag. Det handlet blant annet om menigheters utvikling – og at det finnes fire typer menigheter: Sunne og misjonale, stabile, stagnerte og døende.

Forsamlingen ble etter hvert utfordret på å stille seg i ett av fire hjørner som representerte disse fire menighetstypene – eller mellom disse hjørnene – for å angi hvor vår menighet er. De aller fleste havnet på at menigheten er stabil. Men mange uttrykte også optimisme med tanke på framtiden. Målet må være å bli sunn og misjonal – et fellesskap der stadig nye kommer til tro på Jesus.

Før undervisningen hadde pastor Maria Morfjord et intervjue med de to talerne. Og så var det en bolk med bønn og lovsang. Sjelden har lovsangen vært så bra – sangen stod i taket. Fantastisk! Det lover godt for den kommende prosessen vi skal igjennom.

Oppmuntrende er det også å høre tilbakemeldingene fra Birkeland og Aas Pedersen. En deltakelse på rundt 60 personer i en menighet på vår størrelse angis å være eksepsjonelt bra oppslutning. Flott! 🙂

Bilde fra dag 1 i bilderigg ovenfor. Nå ser vi fram til lørdagens opplegg fra tidlig formiddag til sen ettermiddag.

Dugnad.

Bli med på vårdugnad!

Lørdag 4. mai kl. 10.00-15.00 inviterer vi til vårdugnad i Misjonskirken.