Funnet!

Sigrid er funnet, slik lød meldingen i flere norske medier denne uken. Forsvinningen til den 16 år gamle jenta har berørt en hel nasjon. Dessverre ble hun funnet død.
Det har vært bemerkelsesverdig at så mange venner, naboer og bekjente har søkt etter henne så lang tid. Det handler om et fellesskap med styrke og engasjement.

Det har slått meg hvor viktig et slikt fellesskap er. Venner som ikke bare har medfølelse, men som stiller opp for søke.

Jesus kom for å lete etter de som er kommet bort og redde dem. Inn i sin redningsaksjon kaller han på sine venner. Han ønsker ikke bare at vi skal tenke på de bortkomne, synes synd på dem og be for dem. Han ønsker at vi aktivt skal ta del i ettersøkingen. Fellesskapet er en ressurs og kraft som gjør det mulig å holde ut dag etter dag, år etter år.
Hovedoppgaven vår som menighet og som Jesu venner er å søke etter de bortkomne.

Hvilken glede blir det ikke når vi finner den bortkomne. Jesus har illustrert dette ved lignelsene i Lukas kapittel 15. Det er større glede i himmelen over en synder som vender om, enn over nittini rettferdige som ikke trenger omvendelse.

Fellesskapsweekenden på Solstrand sist helg var inspirerende. La oss fortsatt gå sammen for å søke og vinne flere for Jesus. Vel møtt i Misjonskirken på søndag!

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.