Førjulskonsert med Telemark-trio

Fredag 24. november kl. 19.00 blir det førjulskonsert i Misjonskirken. Dette bør du få med deg!

Trioen som inviterer deg til konsert i Farsund Misjonskirke, er Trond Evenstad, Pål Lennart Horne og Arvid Lunde. Alle tre bor i Telemark, der de musiserer i ulike sammenhenger, men særlig sammen i gruppa kalt «Visevertene».

Vokalist Trond Evenstad har med seg pianist Pål Lennart Horne (t.h.) og Arvid Lunde (t.v.) til Farsund Misjonskirke fredag 24. november kl. 19.00.

Denne fredagen i november (24.) er de tre av syv som stiller. Trond Evenstad synger solo. Han formidler også egne tekster, dikt og tanker fra sin ferske roman: «Som Sandpapir på Sjelen».

Trond Evenstad, opprinnelig fra Farsund, skal både synge og lese på fredagens konsert.

Pål Lennart Horne og Arvid Lunde er to habile musikere som stiller med tonefølge til sangen; Pål Lennart på piano og Arvid på en gitar eller tre. Begge trekker gjerne opp av hatten egne instrumentalinnslag.

Velkommen til en hyggelig kveldsøkt med levende musikk, preget av formidlingsglede og førjuls-stemning.

Konserten er gratis, men det samles inn kollekt.

Litt mer om aktørene:

Trond Evenstad er sanger, låtskriver og forfatter. Nå går han solo. Han har for ett år siden spilt inn julesanger sammen med pianist Pål Lennart Horne. Tittelen «Someday at Christmas» finnes på digitale plattformer som eks. YouTube og Spotify. Innspillingen danner rammen for konserten, en nedstrippet og enkelt, men variert juleplate med til dels selvlaget stoff. I år kom Trond også med sin debutroman: «Som Sandpapir på Sjelen», en oppvekstroman som belyser utenforskap og maner til refleksjon omkring båssetting og moralpoliti.

Pål Lennart Horne behersker mange instrumenter og er både korleder, komponist og låtskriver. Mest kjent er han som dyktig akkompagnatør på piano. Han har også vært redaktør i musikkbladet «TREFF», sammen med barndomskameraten Arnfinn Clementsen.

Arvid Lunde er en virtuos på gitar. Han fikk gitartoner inn med morsmelka, ettersom hans mor blant annet spilte gitar i bandet til Åge Samuelsen. Han er, som Pål Lennart, en finsnekker med tanke på å finne de ultimate akkordene.

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.