«Den som finner sin plass, tar ingen annens»

Det heter seneste boken til Tomas Sjödin. Den skal jeg lese i sommer!

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

På stranden sitter det noen unge menn og bøtter garn. Akkurat slik som faren deres gjør, og som farfaren hadde gjort. Slik var livet, veldig forutsigbart. Yrke gikk i arv og allerede som barn gikk du i lære hos dine foreldre.

Slik satt Tomas. Han visste hvordan livet ville bli, og hva som lå foran ham.
Trodde han.
Men så kom Jesus og kalte på ham. «Følg meg!»
Fra da av tok livet en helt annen retning. Gud hadde en annen plass i denne verden for Tomas. Han skulle ikke bare håve inn fisk i båten – han skulle håve inn mennesker til Guds rike.
At denne unge fiskeren fant sin plass, var en forutsetning for at så mange andre liv kunne bli til.
Gud har en spesiell plass i denne verden for deg. Et bidrag til verden som bare du kan gi. En plass som bare er din. Og når du finner den – vil så mange andre liv bli til rundt deg. Da tar du ingen andres plass.
Kanskje du óg skal lese denne boka i sommer?

En raus menighet er enkeltmennesker som finner sin plass og gir av det unike Gud har lagt ned i dem.
En raus menighet er tålmodige og hjelpsomme enkeltmennesker i møte med andres søken etter å finne sin plass.
I misjonskirka uttrykker lederskapet en lengsel etter at vi i større grad skal finne vår plass i Farsund. Vi som fellesskap er gitt noe som ingen andre har, og Gud har dedikert en plass for oss i kommunen vår som ingen andre kan ta. Jo mer vi finner vår plass, jo mer vil vi se at gudgitt liv blir til rundt oss. Kan vi la vær? Nei! Derfor gleder vi oss sånn til å introdusere «Menighetsskolen» for dere – et godt verktøy for nettopp denne prosessen.

Dugnad.

Bli med på vårdugnad!

Lørdag 4. mai kl. 10.00-15.00 inviterer vi til vårdugnad i Misjonskirken.