Din identitet i Jesus

Fikk du ikke med deg Mikal Rudjord og ungdomspastor Martin Morfjords tale søndag kveld? Her er bibelversene.
På søndagens kveldsmøte oppsummerte de to talerne sitt tema med å lese en rekke bibelvers som svarer på spørsmålet «HVORFOR skal du…?» – som igjen sier noe om din identitet i Jesus. Etter møtet ble det delt ut et ark med disse sannhetene oppsummert. I tillegg til å lese de nedenfor, kan du laste ned arket HER.

Gud lyver aldri. Alt det som Gud sier er sant!

La det stå fast at Gud taler sant! (Rom 3,4)

Hvorfor skal du frykte?

Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs; vi fikk Ånden som gir kraft, kjærlighet og visdom. (2 Tim 1,7)

Hvorfor skal du være oppbundet i ditt liv?

Herren, det er Ånden, og hvor Herrens Ånd er, der er frihet (2 Kor 3,17)

Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. (Gal 5,1)

Hvorfor skal du mangle visdom?

Dere er hans verk ved Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning (1 Kor 1,30)

Om noen blant dere mangler visdom, skal han be til Gud, som villig og uten å bebreide gir til alle, og han skal få. (Jak 1,5)

Hvorfor skal du la verden plage deg?

Dette har jeg sagt dere for at dere skal ha fred i meg. I verden har dere trengsler. Men vær frimodige, jeg har seiret over verden! (1 Joh 16,33)

Hvorfor skal du føle deg verdiløs?

Han som ikke visste av synd, har han gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle få Guds rettferdighet. (2 Kor 5,21)

Hvorfor skal vi tvile eller mangle tro?

Hver og en skal holde seg til det mål av tro som Gud har gitt ham. (Rom 12,3)

Hvorfor skal ikke dine behov bli dekket?

Så skal min Gud, som er så rik på herlighet i Kristus Jesus, gi dere alt dere trenger. (Fil 4,19)

Hvorfor skal jeg føle meg fordømt?

Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus. (Rom 8,1)

Hvorfor skal du akseptere nederlag?

Men Gud være takk, som i Kristus alltid fører oss fram i triumftog og gjennom oss sprer duften av kunnskapen om ham overalt. (2 Kor 2,14)

Hvorfor skal du tillate den onde å bestemme over deg?

Men dere, mine barn, er av Gud og har seiret over dem. For han som er i dere, er større enn han som er i verden. (1 Joh 4,4)

Hvorfor skal du ha komplekser for at du blir forfulgt?

Er Gud for oss, hvem er da mot oss? (Rom 8,31)

Hvorfor skal du være svak?

Herren er mitt lys og min frelse, hvem skal jeg da frykte? (Sal 27)

Men det folk som kjenner sin Gud, står fast og viser det i gjerning. (Dan 11,32)

Hvorfor skal jeg si at jeg ikke kan?

Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk. (Fil 4,13)

Hvorfor skal jeg bekymre meg?

Kast all deres bekymring på ham, for han har omsorg for dere. (1 Pet 5,7)

Hvorfor skal jeg være nedfor?

Herrens miskunn er ikke forbi, hans barmhjertighet tar ikke slutt. Den er ny hver morgen, stor er din trofasthet. (Klag 3,22-23)

Hvorfor skal jeg være forvirret?

For Gud vil ikke uorden, men fred (1 Kor 14,33)

Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud, for at vi skal forstå hva Gud i sin nåde har gitt oss. (1 Kor 2,12)

Hvorfor skal jeg føle meg mislykket?

Men i alt dette vinner vi mer enn seier ved ham som elsket oss. (Rom 8,37)

Hvorfor skal jeg føle meg utilpass?

Er Gud for oss, hvem er da mot oss? (Rom 8,31)

Hvorfor skal jeg noen gang føle meg alene?

Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende. (Matt 28,20)

For Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke. (Heb 13,5)

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.

Pinsehelgens musikkvideo

Kollektivet Lovsang synger «Hellig».