Bli med i Vekst-arbeidet!

Vekst-teamet er i full sving og jobber med å finne folk til ulike oppgaver som skal gjennomføres nå mens Menighetsskolen pågår.

Sist søndag ble disse oppgavene presentert av Vekst-teamet. For de som ikke var på den gudstjenesten – for de som trenger en repetisjon – kommer her en oppsummering av de oppgavene som skal gjennomføres. Kjenner du at du har utrusting – enten nådegaver eller talenter – og lyst til å bli med å ta i et tak i en av disse oppgavene, kan du kontakte Vekst-teamets leder Svein Morten «Motti» Havaas på epost eller tlf. 91724408. Det samme gjelder dersom du har spørsmål eller trenger mer informasjon om de ulike oppgavene.

Dette er oppgavene:

• Bønn. Mye bra bønnearbeid er allerede på gang i menigheten, men kan du tenke deg å være med i dette viktige arbeidet på en eller annen måte, er du sterkt ønsket.

• Kommunikasjon. Det skal lages en informasjonsplan for hvordan menigheten skal orienteres om forandringsprosessene som trolig kommer som følge av Menighetsskolen. I tillegg skal all kommunikasjon i menigheten gjennomgås – alt fra nettside, bruk av historier, farger og visuelle hjelpemidler og trykt materiale til hvordan ting kommuniseres fra plattformen.

• Historie. Menighetens historie skal samles og læres av. Hensikten er blant annet å hente radikale, inspirerende historier fra menighetens arkiver som vil oppmuntre folk til modig å gå inn i Guds framtid.

• Internanalyse. Det skal lages en analyse av menighetens tilstand nå. Hensikten er å få en forståelse av denne tilstanden. En statusrapport rett og slett.

• Eksternanalyse. Hensikten med denne er å få innsikt i samfunnet menigheten er en del av. Hva er lokalsamfunnets behov knyttet til vår menighet. Ville det være merkbart om vi forsvant? Kjenner vi menneskene vi vil nå og vet vi hvordan vi skal formidle Guds kjærlighet til dem slik at det gir mening for dem?

I forbindelse med dette arbeidet oppfordrer Vekst-teamet også alle som vil til å ta Nådegavetesten for å kartlegge sin egen utrustning. En egen kveld med undervisning om nådegavene er på trappene. Det blir mandag 27. august. Pastor Maria Morfjord vil stå for undervisningen. I den forbindelse vil det også bli lagt til rette for at de som ønsker skal kunne ta Nådegavetesten – også de som ikke tilhører en smågruppe i dag der dette gjøres.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.