Berikende mannsfellesskap

Nettverk for menns første Lister-møte ble en berikende og inspirerende affære.
Salen i Filadelfiakirken i Lyngdal var tilnærmet fullsatt da Nettverk for menn i Lister gjennomførte det første tverrkirkelige mannsmøtet i historien for kristne menn i hele Lister-regionen torsdag kveld. Scenen var pyntet med maskuline effekter; talerstolen var laget av bildekk stablet oppå hverandre, her var motorsykkelutstyr, jaktutstyr, motorsager og miniatyrbiler. Som det ble uttrykt blant en av de fremmøtte; «cupcakes»-faktoren var heller lav.

Også lovsangen var maskulin og rungende. Et for-anledningen-sammensatt lovsangsband bestående av musikere og sangere fra Farsund og Lyngdal ledet forsamlingen i allsangen – både kjente og kjære salmer og nyere lovsangskor. Sangen runget oppunder taket. Dette var «lovsang med hår på brøstet».

Kveldens talere var Rune Edvardsen fra Troens Bevis og Dinastiftelsen og Geir Fagerbakke – daglig leder av Nettverk for menn. Begge hadde inspirerende budskap å komme med – som åpenbart gikk rett hjem hos flere av de «herrlige» fremmøtte. Respons ble det da også i ettermøtet – både i form av tungetale og tydning, samt flere vitnesbyrd. Her var flere nådegaver i funksjon. Bra!

Innimellom lovsangssekvensene og talene var det også tid for sosialt fellesskap og solid bevertning. Marsipankake, andre kaker, frukt, saft og kaffe. Ikke verst på en vanlig torsdagskveld!

Ett av formålene for kvelden var også å inspirere lokale menn til å bli med på Den nasjonale mannskonferansen i Filadelfia Vennesla 1. til 3. februar neste år. Flere fikk nok mersmak etter denne kvelden. Er du blant dem kan du melde deg på weekenden ved å klikke HER.

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.