Det aller viktigste når tampen brenner

Det er ikke dødt i gatene og butikkene nå. Det yrer av folk som handler.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Ikke en gang på Kiwi kl 12 på formiddagen kan du unngå å stå i kø. Når ventetiden renner ut – da preges den av handling og bevegelse. Det er mye uviktig vi ikke rekker. Men når julen ringer inn, da bør det viktigste være på plass. Hva er viktig for deg da?

På samme måte som vi preges av at den 24. des. 2018 aldri har vært nærmere enn nå – slik forbereder Guds Ånd oss på at vi aldri har vært nærmere Kongens gjenkomst enn nå. Ventetiden er til for å forberede oss. Til å ha blikket festet på det som er viktig midt i våre heftige hverdager og festlige høytider. Glitter, lys og julemat er bare et bakteppe. Jesus: Han som kom – Han som vi venter på – Han er midt i blant oss nå!

«Jesus kom til jorden som et menneske og levde hos oss mennesker. Vi fikk se hans herlighet, en herlighet som Guds egen kjære Sønn har fra sin himmelske Far. Jesus var full av nåde og sannhet.» Joh. 1:14

Jesus, du er velkommen i våre hjerter og våre hjem. Du er den viktigste! Hjelp oss å åpne opp for deg, du som er Kongen vår. Hjelp oss å gjenkjenne deg når du kommer i din enkle og ydmyke «forkledning» slik som gjeterne og vismennene gjenkjente deg uten gull og glitter. Fyll oss med din nåde og sannhet slik at vi kan speile juleevangeliet ved å virkelig være oppmerksomme på de mennesker vi har rundt oss. Ære være Gud i det høyeste, fred på jorden blant mennesker Gud har glede i.

Velsigna julehøytid og nytt år

17. mai-fest. Per-Erik Drønen og Henning Turøy ledet.

Se bildene fra 17. mai-festen

17. mai kl. 18.14 ble det - tradisjonen tro - holdt nasjonalfest i Misjonskirken. Og FOR en fest det ble. Se bildene her.