Etterlysning!

Guds Rike er heldigvis ikke som den gammeldagse gymtimen, hvor man skal velges inn på et lag i ballspillet. Der hvor det kappes om å få de flinkeste på laget, mens den siste «rest» skal man helst være foruten.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Derfor blir det heller ikke dét som er fokus når vi går i gang med menighetsskolen.

For Gud etterlyser mennesker, unge som gamle, som søker Ham i ånd og sannhet. Gud søker etter sanne tilbedere. Ikke «flinkiser», heller ikke dem som har overskudd og styr på livet. Du og jeg kan komme til Gud og tilbe Ham på grunn av den Han er, ikke på grunn av dem vi er.

Det tok litt tid for disiplene til Jesus før de skjønte dette. Når de glemte å ta med seg nødvendig brød på veien, ble de flaue og tolket det Jesus sa som kritikk for deres glemsomhet. Men Jesus peker tydelig på noe annet som de glemmer når de fokuserer på sin egen utilstrekkelighet (og glemsomhet): Nemlig hvem HAN er! Hadde ikke Jesus nettopp mettet flere tusen mennesker med noen brødbiter og småfisker?

Sannelig godt for oss å huske på også. Ned med skuldrene. Opp med blikket!
Jesus kaller på oss!

Neteland fremfører «Kong Jesus».

Alle sammen-gudstjeneste 4. februar 2024. Barnekoret Voice of Joy deltok med sang.

Alle sammen med Voice of joy

Søndag 28. april kl. 11.00 er du hjertelig velkommen til Alle sammen-gudstjeneste kl. 11.00 i Misjonskirken.

Meksikansk aften om tro og tvil

Lørdag 27. april kl. 19.00 inviteres det til meksikansk aften i Lista misjonskirke, der temaet er tro og tvil.

Frank Ådahl synger «Att lämna allt» under Allsång på Rörstrand.