Årets konfirmanter

Årets 13 konfirmanter ble presentert i Misjonskirken søndag kveld.

Konfirmantene som skal følge Tentro-opplegget i menigheten vår i år er Vegar Lauvåsvåg, Martin Myrseth Bruvik, Benjamin Bjørnestad, Andreas Felipe Berg, Johan Unhammer, Elias Havaas, Kristoffer Kjørrefjord, Mads Andersen, Marie Storebø Viken, Frida Abrahamsen, Andrea Regine Eikeland, Alida Rudjord og Mailina Friestad. Disse ble presentert og bedt for på søndagens kveldsmøte. I tillegg fikk de utdelt en flott Tentro studiebibel som gave fra menigheten. Den skal de bruke aktivt gjennom konfirmantåret. I tillegg til undervisning på konfirmant-timene, skal ungdommene også dra på konfirmantleir til Vegårtun, besøke Ansgarskolen i Kristiansand og trolig også reise på misjonstur til Romania neste sommer.

Forrige konfirmantkull gjorde nettopp det. I august var de på tur til Romania i et område blant rom-folket der Misjonsforbundet har etablert et arbeid. Inntrykkene deres derfra ble presentert søndag kveld av konfirmanter, hjelpeledere og voksenledere. Her var det mange sterke inntrykk og gode minner som vil vare livet ut og trolig sette sitt preg på både unge og voksne.

Søndagens kveldsmøte inneholdt for øvrig flott lovsang fra Switch lovsangsband – ungdommenes eget lovsangsteam. I tillegg talte pastor Maria Morfjord utfordrende om det faktum at vi i Norge er rike. Hvordan kan vi forvalte denne rikdommen i tråd med Guds vilje – og på den beste måten? Dette var et utfordrende budskap til ettertanke for alle fremmøtte. Bilder fra søndagens samling finner du i bilderiggen ovenfor.