Påskepynt på Misjonskirken: Skjærtorsdag

Hør bibelteksten knyttet til skjærtorsdagens pynt av korset utenfor Misjonskirken i denne videoen.

På alle helligdagene denne påsken vil det bli satt opp forskjellig pynt på korset utenfor Misjonskirken.

Siden vi på grunn av koronakrisen ikke kan møtes til gudstjenester i påskehøytiden i år – og dermed heller ikke kan beskue den vanligvis flotte påskepyntede plattformen og korset der, har pyntekomiteen i menigheten valgt å pynte på utsiden av kirken. Hver eneste helligdag vil pynten endre karakter. Det blir også lagt ut en videosnutt med opplesning av en bibeltekst knyttet til det som pryder det hvite korset.

I dag: Skjærtorsdag. Teksten er hentet fra Johannes 13 vers 1-15. Hilde Synnes Drønen leser.

Pyntekomiteen som står for den kreative utsmykningen består av Hilde Synnes Drønen, Berit Hellang og Mai Britt Havaas.