Valgdag

Nåde være med dere og fred fra Gud vår Far og Herren Jesus Kristus!

Av pastor Maria Morfjord

Slik hilser ofte Paulus sine menigheter i brevene sine. Mer enn noen gang kjenner jeg at det er også den hilsen jeg vil sende til dere! Må Guds nåde og fred være med dere!

I den vekstgruppa jeg er med i, har vi akkurat lest Filipperbrevet. Paulus sine ord som er fylt av kjærlighet og lengsel etter å se dem igjen blir ekstra levende for meg når jeg selv kjenner lengselen etter å fysisk være sammen med hele menigheten.

Vi venter i spenning på myndighetenes restriksjoner og anbefalinger etter påske. Det har vekket noen tanker at denne karantene-tiden nettopp inntreffer i kirkens fastetid. Ufrivillig, men i full respekt og forståelse, har vi alle sammen, troende og ikke-troende gått inn i en kollektiv «faste» fra de tingene som fylte livene våre før. Noen har fått altfor mye tid til overs, mens andre jobber dobbelt. Men alle er berørt på en eller annen måte.

Trygve Skaug har oversatt sangen «Shallow» til norsk. Der synger han ei setning «Hva fylte tomrommet du hadde før?» For den som har Kristus, har ikke mindre av Han nå. Men den som har fylt hjertets sentrum med noe annet, kan kjenne tomrommet roper på noe som er mer holdbart. Derfor er vi også i våken bønn i denne tiden. Be om at mennesker skal søke og velge Jesus!

Som menighet står vi nå også på valg

Slik som Josva kalte sammen folket og satte dem på valg, «Hvem vil dere tjene?», på samme måte har vi kommet så langt i vår prosess mot å bli en sunn og misjonal menighet, at det er tid for å sette en strek i sanden. Vi har sagt hva vi vil. Nå står vi, hver enkelt, på valg til å gjøre det som kreves for å komme dit vi gjerne vil. Destinasjon er en konsekvens at retning, ikke intensjon. Retning må korrigeres om intensjonen ikke bare skal bli en uoppfylt drøm. Som pastor opplever jeg at vi mer enn noen gang så lenge jeg har vært her, står på valg. Medlemmer vil løpet av noen få dager få en egen mail hvor vi utdyper dette. Ta deg god tid til å lese og be over det.

Bibelleseplanen, gudstjeneste og forkynnelse

I denne tiden hvor vi ikke har vanlige gudstjenester, er det noen som savner bibelundervisningen. Jeg vil oppfordre deg som ikke har fått med deg hele taleserien fra «Tidslinjen» å lytte til talene som ligger på misjonskirkens nettside. Alene fordi jeg opplever at Gud VIL oss noe med disse historiene. Derfor må vi stoppe opp og lytte, og la ordene få lov til å trenge inn i oss. Så håper jeg at vi sammen snart kan ta fatt på neste bok i Bibelen, «Dommerne».

I denne tiden er det mange av våre søster-menigheter i Misjonskirken Norge som har online gudstjenester. Søk det opp og bruk det som du trenger nå. I Farsund Misjonskirke vil vi primært legge ut ting på nettet som kan være en smakebit for vårt nettverk utenfor menigheten og samtidig funke for barnefamilier. Men det planlegges veldig spennende ting framover – så følg med!

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.