Talte på Liv & Vekst

Pastoren vår talte fantastisk om Jesus som forstår oss mennesker bedre enn noen andre på åpningsmøtet under årets Liv & Vekst-stevne i Stavern tirsdag 10. juli.

– Jesus forstår oss. Han vet hva det er å ha relasjoner. Han vokste opp med brødre og søstre, og vet hva det vil si å være en del av en familie og ha stressede foreldre. Han vet også hva det vil si at dine nærmeste ikke alltid forstår hva du holder på med, og han vet hvordan det er å være singel når alle andre stifter familie og får barn, sa Maria blant annet i sin varme, sterke og gode tale til forsamlingen som bestod av medlemmer av Misjonskirken Norge fra hele landet i Stavernhallen.

I tråd med hvordan vi kjenner hennes forkynnelse hentet hun fram en rekke bibeltekster som underbygget budskapet om Jesus som sant menneske og sann Gud – og som på grunn av sin menneskelighet også kjenner oss mennesker og vår situasjon bedre enn noen andre.

Blant annet hentet hun fram beretningen fra Lukas kapittel 15 om de to brødrene, der den ene dro hjemmefra.

– Hvorfor dro ikke faren for å leite etter sin sønn? I tradisjonen var det den eldste broren som skulle vist ansvar for å finne den bortkomne, yngre broren. Men han var mer opptatt av å se etter sin egen arv. For selv om han var nær sin far, kjente han ikke farens smerte over den yngste sønnen som var reist. Jesus er vår sanne storebror. Han kjente Faderens smerte og forlot det himmelske for å få oss hjem, uansett hva det ville koste. Jesus gikk ut for å leite etter det bortkomne mennesket, sa hun blant annet.

Det går an å leve nær Gud, men samtidig ikke kjenne hans smerte for alle som ikke kommer tilbake til ham. Det kan være en snublestein for oss. Men Jesus kjenner oss og vil være nær oss og gi hjelp i rette tid.

Talen er også omtalt på Misjonskirken Norges nettsider.

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.