Mitt beger renner over…

I kirka står det en kaffekopp i kjøkkenskapet, som vi en gang fikk av Bibelselskapet da vi bestilte en bunke Bibler. Den har en tekst på koppen, første vers fra den kjente salmen 23 i Bibelen: «Herren er min hyrde, jeg mangler ikke noe.»

Maria profilDa vi fikk koppen (og Biblene) var Thore Tellefsen seniorpastoren vår. Jeg husker godt hva han sa da han så koppen: «Det skulle heller stått: Mitt beger renner over…» (5. vers fra samme salmen).

Jeg har humret på den mange ganger, selv nå når det er noen år siden. Hvorfor er det ingen som har laget store kaffekopper med den teksten?! Det er jo helt genialt!Tenk å drikke kaffe hver dag av en kopp som hele tiden prikker til min dypeste tørst: Å bli fylt av Guds Ånd – så mitt indre beger renner over! Jeg kan ikke tenke meg noe bedre på jord! Gleden, håpet, motet og styrken det skaper bærer en sånn sprengkraft med seg, at motstand som er hard som fjell må vike.

Guds ord er levende og skaper LIV. Ja, selv på en kaffekopp vil ordene ikke bare være dekorative eller morsomme. De skaper noe inni oss som er utrolig kraftfullt!

Hjemme i Mosvoldveien 20 har vi hatt noen huslige prosjekter på gang. Det er stort sett bare pes og frustrasjon. Men, når det kommer til å finne hvilke bibelvers og Guds-Ord som skal få prege hjemmet, da blir jeg i fyr og flamme! Fordi ord skaper et hjem. Vi lever ikke av brød alene, men av hvert ord som går ut av Guds munn. På samme måte tror jeg hjemmet ikke skapes av fargene og stilen alene, men av hvert ord som går ut av Guds munn.

Og vet du hva jeg har funnet? Ei hjemmeside med GULL! Sjekk denne: https://nyde.no/

Her er det ikke bare ord av gull på papir. Jammen meg støtter den lille bedriften barneskolene i Barranquilla også! Sånt blir jeg så glad av, at begeret mitt renner litt over…!

Ha en vidunderlig april måned!

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.