Min båt er så liten…

Jeg hadde gledet meg til å se menigheten fysisk og personlig, så skuffelsen av ikke liten da jeg innså at vi måtte avlyse kveldsmøtet sist søndag.

Av pastor Maria Morfjord

Det er noe helt annet å være sammen med menigheten uten en hel digital verden tilstede. Og det lengter jeg etter! Spesielt nå som det er min siste arbeidsfase i Farsund Misjonskirke. Vi er dog håpefulle på at det går rett vei og at vi snart kan samles igjen.

I vekstledergruppen har vi snakket om hvor viktig det er å være bevisst på at vi kanskje trenger å øve inn igjen rutinen å komme til kirka på søndager, på det klokkeslettet det faktisk blir gudstjeneste. Gudstjeneste er jo nettopp det at vi som Guds folk kommer sammen, ber sammen, ærer Gud sammen, hører Hans ord sammen og ER sammen. For det er sammen med alle de hellige at vi skal kjenne hele Jesus. Selvfølgelig vil det fortsatt være noen som er spesielt utsatt ved smitte og som enda ikke er fullvaksinert. Vi har full respekt for at disse vil vente enda litt lengre med samlinger.

Det er en historie fra Bibelen som lever ekstra i meg nå. Det er fra Johannes 21:9-19, og den historien vil jeg oppmuntre deg til å lese og virkelig tenke over. Jesus har her et spesielt møte med Peter igjen etter oppstandelsen. På samme sted som Jesus kalte Peter til å følge ham første gang, med samme preludium av en mislykket fisketur som ender i et fiske-mirakel, her kaller Jesus på ham igjen og sier: «Kom og få mat!» Deretter gjenoppretter Jesus både relasjonen og oppdraget til Peter. Ja, kanskje Jesus rett og slett kobler disse sammen? Å elske Jesus er å gi Jesus videre til neste generasjon! Lede dem og og gi dem åndelig mat som de kan vokse på. Akkurat nå tror jeg Jesus vil kalle på flere i menigheten til å radikalt følge Ham på denne måten. Komme og få mat – og gi det videre. Og tydelig være praktiske stemmer som bryter trenden blant vestlige voksne kristne som er mer opptatt av egen åndelig vekst og komfort enn barn og unges åndelige vekst. Dette er nemlig en av årssakene til at unge forlater kirken, ifølge studier. En av årssakene til at våre fiskenett ikke bugner. Derfor kan vi ikke bare sitte og vente på at ting skal ordne seg. Spør Gud om du skal gjøre noen grep i ditt liv og hvordan du kan koble deg på denne livsviktige tjenesten med dine gaver. Det handler ikke om størrelsen på «båten din», men Hvem som har grepet deg!

Vi planlegger friluftsgudstjenester de neste 2 søndagene kl 12.00, men må ta tempen på den lokale smittesituasjonen kort tid før, slik det er nå. Takk for tålmodigheten! Førstkommende søndag vil vi gjerne ha friluftsgudstjeneste i Paradisbukta. Da kan du til og med ankomme i båt om du vil 😉

Helga 7. – 9. mai vil vi få spennende besøk av en colombiansk familie (om smittesituasjonen tillater det). Dayver og Grace bor i Halden med sine 2 små barn, men kommer fra Barranquilla og Misjonskirkens menighetsarbeid der. Dayver vil tale, synge og fortelle fra Colombia, og vi håper det vil være mulig å ha både Safari, friluftsgudstjeneste og en kveldssamling for voksne hvor familien deltar. Ta godt imot dem når de kommer!

Førstkommende helg vil jeg og familien dra en tur til Haugesund for å planlegge flyttingen og barna vil besøke skolen de skal begynne på. Husk gjerne på oss i bønn, og spesielt ungene våre, i denne sårbare fasen. Det setter vi enorm pris på! Løpet av uke 18 og 19 vil jeg dessuten ta ut en ukes studiepermisjon fordelt på disse ukene, derfor vil jeg bare delvis være tilgjengelig.

Med ønske om Guds velsignelse over deg og ditt hus.

Kjærlig hilsen fra pastor Maria Morfjord

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.

Langfredag musikkvideo

Gaither Vocal Band fremfører påskesangen «It Is Finished» live i  Sydney Opera House i 2003.