Lectio divina

Det finnes mange måter å lese Bibelen på – dog, noen bedre enn andre vil jeg si.
Hvis du leser kronologisk og med litt tempo, får du en god oversikt og du ser de store linjene i en utrolig rik historie. Løpet av siste skoleår var det to elever på Ansgar Bibelskole som leste hele Bibelen på 50-52 timer!

Lectio Divina er en annen måte å lese Bibelen på. Den går ut på at du leser et avsnitt flere ganger, og for hver gang setter du deg inn i forskjellige personligheter som er en del av teksten. Hva tenker de? Hva føler de? Hvorfor spør de om det? Hvorfor gjør de det slik?
Enda mer kan man få ut av det om man leser det sammen med andre og deler de tanker og refleksjoner man får.

På søndag skal jeg tale med utgangspunkt i de forskjellige møter Jesus har med de enkeltmennesker vi leser om i Johannes evangeliums 5 første kapitler. Les gjerne disse kapitler på forhånd – enten i full fart, langsomt eller sammen med andre. Velbekomme 🙂

2 verdifulle kvelder i høst!

Denne høsten legger lederskapet opp 2 kvelder som blir av særlig verdifull art for hele menigheten. Sett av disse datoer: 10 okt. og 7. nov. kl 19.30. Vi vil trenge oss inn på Gud i bønn og tilbedelse, vi vil få en kort undervisning, og vi skal samtale om veien videre for oss som menighet. Hva er vårt grunnlag og hvor vil Gud ta oss hen? Vi vil være en del av Vekst 2020 – hva betyr det for oss? Disse to kveldene har jeg en særlig forventning til at Gud vil tale til oss som menighet.

Endringer i ukehilsen!

Denne høsten vil jeg gjøre "ukehilsen" om til "månedshilsen" for å frigjøre tid til andre oppgaver. Det vil si at du får en lignende mail en gang i måneden istedet for hver uke. Jeg hører gjerne dine tanker om meninger om det for å vurdere denne ordningen videre. Vår kalender og diverse arbeidslister ligger på menighetens hjemmeside, og er du tvil om noe så nøl ikke med å ta kontakt.

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.