Konsert med Ansgarkoret og «vår» ungdom

Fredag 2. november kl. 20.00 blir det stor konsert med Ansgar Gospel Choir i Lista Misjonskirke.

Søndagsmøte 12. februar 2017. Switch lovsang spiller.

Bernhardus Havaas er med i årets versjon av Ansgar Gospel Choir.

Koret har i år et av våre medlemmer i rekkene, nemlig Bernhardus Havaas. Han er for tiden elev på bibelskolen til Ansgarskolen der han går på musikklinja.

Ansgar Gospel Choir har et musikalsk og visuelt uttrykk med en spontanitet og livsutfoldelse som få andre kor i Norge uttrykker. Repertoaret er stort sett hentet fra den sorte gospelmusikken vi finner i de sorte kirkene i USA. Koret akkompagneres av piano/keys, bass, gitar, trommer, percussion, orgel/keys.

Stilmessig karakteriseres det musikalske uttrykk som moderne, drivende «urban storbygospel» inspirert av de sorte kirkene i Sør-Statene. Koret uttrykker sterkt engasjement, smittende livsglede og stor spontanitet.

Ansgar Gospel Choir gjennomfører hvert skoleår flere turneer, i tillegg til enkeltopptredener i nærmiljøet. I 2003 og 2004 sto koret for gospeldelen i De Internasjonale Kirkefestspill i Kristiansand. Koret har i tillegg et nært samarbeid med «Tyronne Foster & the ARC Singers» fra New Orleans. Ansgar Gospel Choir er på årlige turer til New Orleans, hvor de blant annet gjør en «Annual Concert of the Year» sammen med «Tyronne Foster & the ARC Singers». I Norge har korene hatt ett samarbeidprosjekt i mai 2004, mai 2007 samt juli 2009. Dette har ført til store kirkekonserter i Kristiansand, Bergen, Stavanger, Oslo og Skien.

Ansgar Gospel Choir har stort sett konserter i kirker, men også skoler og offentlige konsertlokaler har blitt brukt som konsert arenaer. Koret har gitt ut en rekke plater.

Korets dirigent John Yngvar Syvertsen, «Syver» har dirigert koret siden 1995. Tidligere dirigerte han ungdomskoret Reflex, samt at han har vært med i forskjellige rockeband.

Hans interesse for sort gospel førte han i 1999 til New Orleans. Der gjorde han stor suksess og ble utnevnt av byens borgermester til «æresborger» med en egen offisiell dag i byen. Det rytmiske aspektet i den urbane sorte gospelen med spontanitet og livsglede har siden vært kjennetegnet på Syvertsens valg av repertoar og direksjon.

John Yngvar Syvertsens engasjement, spontanitet og frihet til utfoldelse får frem det beste i korets musikere og sangere.

Ansgar Gospel Coir har vært drevet som gospelkor ved Ansgarskolen i Kristiansand siden 1995. Skolen eies av Det Norske Misjonsforbund og består av Bibelskole og Teologisk Høgskole.

Konserten er åpen for alle, men har et klart ungdommelig preg.

Bildet ovenfor er fra da fjorårets kor hadde konsert i menigheten vår.

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.